نوری گفت: احتیاج به شیر و مواد لبنیاتی تا اواخر عمر انسان ضروری است باید نسبت به افزایش قیمت مواد لبنی اهمیت ویژه‌ای داد  و برای حل آن پیگیری های لازم را از طریق مجلس ارگان های دیگر داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۴۶۹۰۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به  افزایش قیمت برخی از کالاهای ضروری مانند مواد غذایی و محصولات  لبنی و خطرات کاهش مصرف لبنیات در کشور  گفت: احتیاج به شیر و مواد لبنیاتی تا اواخر عمر انسان ضروری است باید نسبت به افزایش قیمت مواد لبنی اهمیت ویژه‌ای داد  و برای حل آن پیگیری های لازم را از طریق مجلس ارگان های دیگر داشته باشیم.

وی با اشاره به تاثیرات نوسانات ارز دلار و طلا بر محصولات تمام شده کشاورزی لبنیاتی و دامپروری کشور گفت: با توجه به اینکه تولیدات اغلب محصولات کشاورزی و تبدیل شدن آنها به کالاها و محصولات نهایی نیازمند صرف دلار و ارز است ناخودآگاه افزایش قیمت دلار و طلا می‌تواند بر گرانی محصولات تمام شده کشاورزی و دامپروری نیز تاثیر گذار باشد.

افزایش قیمت و کاهش مصرف لبنیات، سلامتی مردم را تهدید می کند

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: لذا افزایش و یا کاهش قیمت دلار را به عرض می تواند ناخودآگاه بر قیمت لبنیات و یا مشتقات محصولات کشاورزی تاثیرگذار باشد چون ۹۰ درصد مواد خام و یا فرایند تولیدی این محصولات از طریق ارز و واردات تامین می شود.

ارسال نظرات