خبرهای داغ:
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت آب شرب شهرستان های خوزستان گفت: در حال حاضر آب اندیمشک، بهترین آب شرب خوزستان، و آب مصرفی آبادان، خرمشهر، شادگان و هندیجان بدترین آب مصرفی در استان است.
کد خبر: ۹۰۴۶۸۳۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

به گزارش بسیج– منطقه خوزستان، دکتر نوذر درستان در جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان که امروز (23 مردادماه) برگزار شد، درخصوص وضعیت آب شرب شهری و روستایی و فاضلاب استان خوزستان اظهار کرد: در راستای رسیدگی به وضعیت آب شرب و فاضلاب خوزستان، یک مجمع استانی از اسفندماه سال گذشته تشکیل و تاکنون آب شرب شهری، فاضلاب و وضعیت زباله و برخی موارد دیگر در 15 شهرستان رصد شده است .

وی بهترین آب شرب شهری را آب اندیمشک دانست و گفت: آب شرب اندیمشک از رودخانه دز تامین می شود و آب خوبی است اما بدترین آب مصرفی پس از آبادان، خرمشهر و شادگان آب هندیجان است .

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت آب روستایی نیز تصریح کرد: حدود 6 تا 16 روستا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تانکر آبرسانی می شوند. به طور مثال در حوزه امیدیه و آغاجاری روستاهای زیادی وجود دارد که آب شرب آنها کلرزنی نمی شود یا با تانکر آبرسانی می شوند .

درستان ادامه داد: در حوزه روستایی به جز اندیمشک که حتی اگر با تانکر آبرسانی شود، آب خوبی دارد، در بسیاری از شهرستان ها از جمله مسجدسلیمان، باغملک و هندیجان آب به طور صددرصد لوله کشی نیست و تعدادی از روستاها نیز که لوله کشی آب دارند نظارتی بر آب شرب وجود ندارد. در حوزه شهری نیز آب حمیدیه و هویزه شرایط خوبی ندارد .

درستان همچنین در خصوص وضعیت فاضلاب عنوان کرد: در مسجدسلیمان حتی یک مترمکعب سیستم فاضلاب وجود ندارد و همه جوی ها روباز هستند که دلایل متعدی از جمله حجم گازهای نفتی در این زمینه دخیل هستند.

وی با اشاره به مشکلات جمع آوری زباله در استان خوزستان گفت: در استان خوزستان زباله یا جمع آورری نمی شود یا اگر هم جمع آوری می شود، عملیات آتش زدن و عملیات های دیگر پس از جمع آوری زباله قبول نیست که عملا این مساله در سطح استان معضل خاصی است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها