خبرهای داغ:
شركت آب و فاضلاب كاشان تفاهمنامه علمی پژوهشی مشتركي را با سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی و حوزه بسیج ادارات شهرستان کاشان امضا كرد.
کد خبر: ۹۰۴۶۸۳۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان؛ در این مراسم مهندس محمدرضا اسدی مدیرعامل آبفای کاشان گفت:اصطلاح «دشت ممنوعه بحرانی» برای نخستین بار در سال ۱۳۵۸ به دشت کاشان اطلاق شد و اکنون بیش از ۴۰۰ شهر و شهرستان کاشان گرفتار بحران آب است و این مشکل ناشی از برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی است.
 
وی افزود: آنچه مسلم است وزارت نیرو در خصوص تأمین آب از همه‌ی ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و شاید بخشی از این اقدامات فشار‌های نامتعارفی بر منابع آب زیر زمینی وارد آورده است. از اینرو شایسته است اقدامات خود را برای کاهش تبعات بحران آب بر مدیریت مصرف و تقاضا متمرکز کنیم.
 
اسدی یاد آور شد: طی سالیان گذشته اقدامات فرهنگی خوبی در حوزه مدیریت مصرف انجام گرفته ولیکن نتایج به دست آمده متناسب با انرژی صرف شده نیست.  
 
مدیرعامل آبفای کاشان تأکید کرد: تفاهمنامه‌هایی که طی سالیان گذشته با آموزش و پرورش به امضا رسیده است باعث شده تا اقدامات فرهنگی خوبی در حوزه دانش‌آموزی محقق گردد و به تبع آن اولیا و مربیان نیز از در راستای کاهش مصرف آب اقدام کنند. یکی از نتایج آن کاهش ۵ درصدی مصرف آب شرب است ولیکن این میزان کاهش، رضایت‌بخش نیست.
 
وی با اشاره به اینکه کاهش ۵ درصدی مصرف به این معنی است که مصرف سرانه شهروندان از ۲۲۰ لیتر به ۲۱۰ لیتر کاهش پیدا کرده است، گفت: این رقم برای شهروندان در کشور‌های توسعه‌یافته ۱۱۰ لیتر است.
 
اسدی ادامه داد: برای رسیدن به سرانه استاندارد از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی باید از  صاحب‌نظران و اساتید دانشگاهی بهره‌مند شویم، از این رو  انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی بستر مناسبی برای تحقق این امر  مهم است.
 
ارسال نظرات