کارشناس مذهبی:

نگرش به ازدواج باید توحیدی باشد

حجت الاسلام یوسفی گفت: مهریه و جهیزیه سنگین، مراسم پرزرق و برق و تضمینی برای سعادت و خوشبختی زوجین و ادامه آن پیوند زناشویی نیست.
کد خبر: ۹۰۴۶۷۳۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ یادبود جشن ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و بانوی دو عالم حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و گرامیداشت روز ازدواج در پایگاه محدثه گوجان برگزار شد.

حجت الاسلام یوسفی در این مراسم گفت: ازدواج بنایی مقدس در اسلام است که برای تسکین و آرامش زوجین در کنار هم تدارک دیده شده و هدف آن رسیدن به سعادت و سیر در صراط مستقیم است.

وی افزود: سالروز ازدواج حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و امام علی(علیه السلام) می‌تواند بهانه ای برای نگاهی دوباره به این امر مقدس در جامعه امروز و بررسی فاصله آن با شکلی از ازدواج که الگوست، باشد. شاید مهم‌ترین تفاوت ازدواج آن دو بزرگوار با ازدواج جوانان امروز در نوع دید و نگرش به آن است.

حجت الاسلام یوسفی افزود: حضرت فطمه(سلام الله علیها) به دلیل شخصیت والا و نسب و جایگاه پدرش خواستگاران فراوانی داشت، که از بزرگان طوایف و ثروتمندان آن روزگار بودند؛ اما همگی با جواب منفی روبه رو شدند، درحالی که دارایی حضرت علی(علیه السلام) یک شمشیر، یک شتر و یک زره بود و پاسخ مثبت گرفت؛ چرا که نگاه این دو بزرگوار به ازدواج، وسیله ای برای تقرب به خداست و بر اساس این نگرش توحیدی، با ساده ترین مراسم و کم ترین مهریه و جهیزیه، زندگی مشترک خود را شروع کردند.

وی تصریح کرد:  متأسفانه جوان امروز نگاهش به ازدواج چنین نیست و خودِ ازدواج را هدف می پندارد؛ بنابراین پس از تحقق آن، در ادامه با مشکلاتی روبه رو می شود که اگر به جدایی نکشد قطعا فرسایش روحی و روانی را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام یوسفی گفت: وقتی نگرش ما به ازدواج توحیدی باشد و آن را وسیله تقرب به خدا دانستیم، در عمل خیلی از رسم و رسومات سنگین و بیهوده امروزی رنگ می بازد و زوجین با درآمد معمولی، نبود امکانات آن چنانی، مهریه و جهیزیه کم و مراسم ساده عقد و ازدواج می سازند و در این مسیر حرف دیگران در تفکر و زندگی آن ها جایگاهی نخواهد داشت چرا که آنان هدفی والاتر دارند.

وی افزود: مهریه و جهیزیه سنگین، مراسم پرزرق و برق، چشم و هم چشمی در خرید کادو و مواردی از این قبیل، تضمینی برای سعادت و خوشبختی زوجین و ادامه آن پیوند زناشویی نیست.

 

ارسال نظرات