خبرهای داغ:
گفتگو با اعضای فعال‌ترین گروه‌های جهادی استان؛

گروه جهادی شهید مطهری برخوار،یکی از فعال‌ترین گروه‌های جهادی استان

گروه جهادی شهید مطهری از ناحیه برخوار، محله امامزاده نرمی دولت آباد، یکی از فعال‌ترین گروه‌های جهادی استان است که امسال برای این فعالیت‌های خدا دوستانه به روستای بُندر اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۴۶۷۱۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، جوان و نوجوان سختی کار و دوری از خانواده خود را در جهت خدمت به محرومین و آبادانی کشور به جان می‌خرند تا علاوه بر کار جهادی به سازندگی و خودسازی موجود این اردوها دست یابند؛ شاید به جرئت بتوان گفت این سازندگی مقدس‌ترین غنیمت باقی مانده از این سفرها است.

چرا که همیاری و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی در محیطی که رنگی از ریا و نمایش‌های شهری را ندارد، خودسازی در درون را به اوج می‌رساند، البته در کنار این مهم نباید فراموش کرد که توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه جزو رسالت‌های تعیین شده بر دوش جهادگران است.

همچنین نباید از یاد برد که یکی دیگر از اهداف جهادی نیز سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه است و در این اردوها، تلاشگران با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق عمل مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در آن ابعاد، می‌کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

حرکت‌های جهادی صرفا یک کار عمرانی یا فرهنگی یا اردوی خودسازی نیست، بلکه مجموعه جامعی است که آثار و برکات آن، در سه حوزه “مردم و اهالی مناطق محروم”، “شرکت کنندگان در این حرکت‌ها”و “مسئولان و مدیران منطقه‌ای” قابل بررسی است.

خدمت به محرومان به معنای واقعی کلمه “جهاد”درراه خدا است

در اهمیت این اردوها همین بس که مقام معظم رهبری این اردوها را تمرین، خدمت، خودسازی، آشنایی با فضای جامعه و درحالت کلی خیلی کار با ارزشی می‌دانند و بر توسعه روزافزون این اردوها تأکید فراوانی داشته و دارند و عقیده دارند خدمت به محرومان به معنای واقعی کلمه “جهاد”در راه خدا است.

ایشان در جمع جهادگران بسیج سازندگی اظهار داشتند: امروز در دنیا جوان‌های همسن و سال شما در میان چه احساساتی، چه توهماتی، چه فعالیت‌هایی دارند این دوران عزیز و گرانبها را می‌گذرانند؟ در پیشرفته‌ترین کشورها غبار ناامیدی، افسردگی، بی هدفی، روی زندگی زیبای جوانی را پوشانده است؛ بسیاری از جوانان فقط هدفشان رسیدن به آرزوهای کوچک و حقیر مادی برای خودشان هست.

ایشان افزودند: این جوانان نه لذت خدمت به خلق را می‌چشند، نه نیروی عظیم و کمیابِ جوانی را در راهی که شایستهٔ آن هست خرج می‌کنند؛ و بسیاری نه فقط هدف‌های والا ندارند، بلکه اصلاً هدف ندارند و زندگی را به صورت روزمره، غرق در مادیات، غرق در شهوات زودگذر و افسرده کننده طی می‌کنند.

مقام معظم رهبری در ادامه فرمودند: از آن روح متلألئ معنوی که یک جوان مؤمن و عاشق خدمت و متوجه به مبدأ عشق و زیبائی و حقیقت برخوردار است، آنها چیزی نمی‌فهمند؛ جوانیِ شما برای یک چنین انسان‌هایی – اگر چشم بصیرت داشته باشند – هم در خور غبطه خوردن است.

فعالیت جوانان جهادگر اصفهانی در تابستان

سرهنگ احسان‌الله رضاپور، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اردوهای جهادی در تابستان امسال اظهار داشت: حدود ۳۰ هزار نفر در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه و هفت روزه شرکت می‌کنند و از توانایی‌های آنها در زمینه‌های مختلف استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت اردوهای جهادی امسال مناطق محروم استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی امسال ترجیحاً مناطق محروم در اولویت هستند و در قبال این اردوها مباحث آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین مدنظر ما است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: اولویت کار ما این است که نیروهای جهادی را در حاشیه شهر به خدمت بگیریم تا کمکی به مردم محروم حاشیه شهر کنیم.

از جوان ۱۴ساله تا پیرمرد ۷۴ساله پا به پای هم در جهت آبادانی کشور

گروه جهادی شهید مطهری از ناحیه برخوار، محله امامزاده نرمی دولت آباد، یکی از فعال‌ترین گروه‌های جهادی استان است که چندین سال است از فیض خدمت به محرومین برخوردار می‌شوند و امسال نیز برای این فعالت‌های خدا دوستانه به روستای بُندر منطقه محروم پشت کوه فریدون‌شهر شده اعزام شده‌اند.

محمدرضا حق‌شناس، مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برخوار در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اصفهان اظهار داشت: حرکت اردوهای جهادی از سال ۷۹ آغاز شد ولی در ابتدا این امر صرفاً مخصوص اقشار تخصصی، دانش‌آموزی و دانشجویی بود و برای قشر محلی تعریف نشده بود.

وی افزود: با پیگیری‌های متعددی که از سوی ناحیه برخوار انجام شد توانستیم این اردوها را در غالب قشر بسیج محلی نیز برگزار کنیم و موفق شدیم گروه جهادی شهید مطهری را در فهرست گروه‌های جهادی فعال در استان ثبت کنیم.

محمد رضا نریمانی، مسئول این گروه جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اصفهان با بیان اینکه گروه جهادی شهید مطهری در تیرماه ۸۹ تشکیل شد، اظهار داشت: سال‌های ابتدایی صرفاً به رسیدگی و سازندگی روستاهای شهرستان برخوار پرداختیم ولی به مرور اقدام به اعزام برون شهرستانی و حتی برون استانی کردیم.

وی با بیان اینکه در اردوی امسال از نوجوان ۱۴ ساله گرفته تا پیرمرد ۷۴ ساله فارغ از مباحث سن‌وسال در جهت کمک به محرومین دست ‌در دست هم فعالیت‌کردند، گفت: سال‌های ابتدایی ما از حدود ۱۲-۱۰ برادر برای اقدامات عمرانی و ۷ خواهر برای کارهای فرهنگی اردوهای خود را آغاز کردیم و به شکر خدا سال به سال بر این تعداد افزوده شد تا اینکه امسال به مرز حدود ببش از ۱۰۰ نفر جهادگر اعم از روحانی، استاد کار، پزشک، نقاش و خواهر رسیدیم.

مسئول گروه جهادی شهید مطهری با بیان اینکه در بخش عمرانی اقدامات ما منوط به بازسازی مدرسه، مسجد، خانه عالم و معابر روستا است، گفت: ما از همان روز نخست اعزام به جهادگران این نکته را تأکید کردیم که درست است ما برای خدمت به محرومان عازم این اردو می‌شویم اما باید هدف اصلی بیشتر اصلاح و بازسازی خود باشد.

وی ادامه داد: ما علاوه برای کارهای عمرانی و خدماتی که برای مردم روستا انجام دادیم برای تحقق امر بازسازی و اصلاح جهادگران نیز برنامه‌های معرفتی فراوانی در نظر گرفتیم تا جوانان و نوجوانان جهادگر با مشاهده کمبودها و نواقص و همچنین بهره‌مندی از حلقات معرفت بیش از گذشته قدردان زندگی خود باشند و شکر نعمت‌های خود را به جا آورند.

جوانان از بهترین تجربه زندگی‌شان می‌گویند

فارغ از این مباحث صحبت­‌های جوانان و نوجوانان جهادگر نیز جای شنیدن دارد.

مجتبی جوان ۱۹ ساله­ای که به قول خودش برای ششمین سال پیاپی فیض حضور در اردوهای جهادی نصیبش می­شود پیرامون هدف از شرکت در این اردوها گفت: هدف اصلی حضور در این اردوها رضایت خداوند، خدمت به محرومان و همچنین تقویت روحیه بسیجی جوانان و نوجوانان است و بسیجیان در راستای تحقق سخن مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم از بین رفتن محرومیت از کشور است بدون هیچ چشم­داشتی به دور از خانواده و هیاهوی دنیایی تمام تلاش خودرا انجام می­دهند.

وی افزود: این اردوهای جهادی در این ریل حال حاضر ادامه خواهد داشت تا به لطف خداوند ان­شالله بتوانیم اردوی­های جهادی بعدی را با نابودی رژیم صهیونیستی در فسطین و قدس شریف جهت بازسازی مسجد الاقصی و با نابودی آل سعود در مدینه منوره برای بازسازی قبرستان بقیع و مزار حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار برگزار کنیم.

حجت­‌الاسلام جابر انصاری پور دیگر جهادگر حاضر در این اردو اظهار داشت: درست است در قبال این اردوها مردم محل اقدامات عمرانی و فرهنگی موقتی را می­بینند اما به نظر بنده بیشترین فایده را دوستان بسیجی و جهادگر به دست می‌آورند، چرا که به واسطه حضور در این اردوها هم می­سازند و هم ساخته می‌شوند و درحالت کلی باید گفت حضور در این اردوها بهترین مکان برای ساخته شدن تذهیب نفس انسان است.

علی جوان ۲۵ ساله­ای که سومین سال حضور در اردوهای جهادی را تجربه می­کند پیرامون آثار حضور در این اردوها اظهار داشت: بنده به عینه آثار مثبت حضور در این اردوها را در دو سال گذشته تجربه کردم و شاهد پیشرفت و رونق کار خود بوده­ام و به همین دلیل با وجود اینکه امسال با مشکلات متعددی روبه رو بودم اما سایر کارهای خود را رها کردم تا امکان حضور در این اردوها را کسب کنم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار