مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اشاره به برداشت حدود 10 هزار تن آلوچه از باغات این شهرستان گفت: تولید این محصول در سال زراعی جاری در مقایسه با سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۰۴۶۶۹۸
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد نریمانی افزود: این کاهش تولید نتیجه بروز سرمای بهاره و آسیب های ناشی از بارش های تگرگ است.
وی گفت: در یک هزار و 500 هکتار از باغات شهرستان آلوچه تولید می شود و محصول برداشت شده به دو صورت خشک بار یا میوه تازه به بازاز عرضه می شود.
نریمانی ادامه داد: برداشت این محصول باغی از نیمه دوم مرداد ماه جاری آغاز شده و تا نیمه اول شهریور ماه سالجاری در باغات این شهرستان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: ارقام بیشتر آلوچه های این شهرستان شامل قره‌ شلی، فنری شلی، شرشلی، آلی آلچا، گوجه سلطان، سیدآلچاسی، ساری آلچا و زرآلچا است.
نریمانی گفت: بیشتر آلوچه های برداشت شده در این شهرستان از رقم شلیل بوده و به صورت سنتی تبدیل به خشکبار شده و بخشی از آن در بازار های داخلی عرضه و بخش مهمی از آن نیز به کشورهای همسایه صادر می شود.
وی با بیان اینکه مراغه قطب خشکباری شمالغرب کشور است افزود: تولید آلوچه و برگه های خشک شده این محصول در قالب خشکبار در این شهرستان سابقه ای طولانی داشته و اغلب به صورت سنتی انجام می شود.

ارسال نظرات