سردار ناصر دهقان:

مذاکره با آمریکا هیچ فایده ای ندارد و ضرر محض است

تحلیلگر مسائل سیاسی رهبر معظم انقلاب را دیده بان کشور دانست و گفت: ایشان اعماق وجودی دشمن را مورد بررسی قرار می دهند؛ لذا مذاکره با آمریکایی ها در این شرایط هیچ فایده ای ندارد و ضرر محض است.
کد خبر: ۹۰۴۶۵۵۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر دهقان ضمن مصاحبه با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو در آغاز با بیان اینکه بعد از پایان دفاع مقدس، موضوع مذاکره با آمریکا توسط افراد مختلف مطرح شده است، گفت: موضوع مذاکره در این اواخر این موضوع به شکل جدی تر و برجسته در منظر مردم قرار گرفته است اما ماهیت و باطن مذاکره یک مسئله واحد است.

وی افزود: روسای جمهوری آمریکا با انگیزه های متفاوت موضوع مذاکره را طرح می کنند؛ در دوران آقای اوباما طرح مذاکره با آمریکا به منظور گرفتن فرصت و به منظور گرفتن وقت برای سر و شکل دادن به سیاست های دولت آمریکا در خاورمیانه این موضوع مطرح شد زیرا در آن دوران، دولت آمریکا و نظامیان آن بدترین وضعیت را در خاورمیانه داشتند.

وی درباره اهداف ترامپ از مذاکره با ایران اظهار داشت: هدف آقای ترامپ از طرح مسئله مذاکره بیشتر نگاه به درون ایران است. آن چیزی که در دستور کار قرار گرفته است، انتقال تشنج، اختلاف و دوگانگی در بین مردم و حاکمیت در ایران است که جزو اهداف اولویت دار آمریکایی ها در این ایام است و خودشان نیز علنا اعلام کردند، فشارهای اقتصادی به منظور به تقابل کشاندن مردم با اصل نظام است و این موضوع برای داخل ایران مصرف دارد.

این تحلیلگر مسائل بین الملل ادامه داد: در ایران سه قشر هستند که عملا از موضوع مذاکره استقبال می کنند؛ یک قشر که بخش قابل توجهی را تشکیل می دهند، ساده لوحان سیاسی هستند؛ تصور آنها این است می توانیم از این فرصت جهت تنفس استفاده کنیم.

وی در بیان دیگر اقشار که از مذاکره با آمریکا استقبال می کنند، گفت: دسته دوم کسانی هستند که اهداف سیاسی دیگری را دنبال می کنند و از دوران بعد از دفاع مقدس توسط وزرا و معاونین رئیس جمهور مطرح می شد زیرا اساسا نگاه شان یک نوع نگاه لیبرالی و کنار آمدن با غرب است. دسته سوم کسانی هستند که یک نگاه خیانت آمیز به مصالح و منافع ملی دارند و بیشتر با هدف آسیب زدن و به چالش کشیدن نظام جمهوری اسلامی را دارند.

دهقان، رهبر معظم انقلاب را دیده بان کشور دانست و عنوان کرد: به دلیل جایگاهی که ایشان دارند، افق بیشتری را به لحاظ تجربه تاریخی دارند و امنیتی ترین اطلاعات را کسب می کنند و به همین دلیل اعماق وجودی دشمن را مورد بررسی قرار می دهند؛ لذا وقتی از این جایگاه به موضوع مذاکره نگاه می کنند، حکم چنین می شود که مذاکره با آمریکایی ها در این شرایط هیچ فایده ای ندارد و ضرر محض است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار