مدیرکل شیلات مازندران گفت: دراستان مازندران 18 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری فعال وجود دارد که ظرفیت سالانه تولید آنان 2 هزار و 500 تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی و 32 تن خاویار پرورشی است.
کد خبر: ۹۰۴۶۴۶۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل شیلات مازندران گفت: دراستان مازندران 18 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری فعال وجود دارد که ظرفیت  سالانه تولید آنان 2 هزار و 500 تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی و 32 تن خاویار پرورشی است.

ولی اله محمدزاده  با اعلام اینکه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری منطقه چپکرود مازندران ، از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه است افزود: ظرفیت این مرکز سالانه بیش از 2 هزار تن گوشت خاویار و 30 تن خاویار است.

مدیرکل شیلات مازندران میزان تولید گوشت ماهیان خاویاری در سال گذشته را در سطح استان مازندران، یک هزار و 500 تن گوشت و یک هزار و 800 کیلوگرم خاویار پرورشی اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال این مقدار به بیش از دو هزار تن گوشت و دو هزار و 500 کیلوگرم خاویارپرورشی افزایش یابد.

محمدزاده با بیان اینکه خاویار ایران از جایگاه ویژه ای در جهان برخوردار است،گفت: سالانه خاویار کشور ما به بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا صادر می شود و در مقایسه با تولید کشورهای دیگر از بازار جهانی خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد:گوشت ماهیان خاویاری پرورشی از بازارپسندی خوبی در بحث صادرات برخورداراست و درسال گذشته وامسال محموله گوشت ماهی خاویاری پرورشی به کشورهمسایه روسیه ارسال شد.

مدیرکل شیلات مازندران با توجه به اینکه این محصول یک محصول استراتژیک و ارزآور  محسوب می شود به طوری که هر یک کیلوگرم خاویار  معادل 20 تا 25 بشکه نفت است و حمایت ازسرمایه گذاران دراین بخش یکی ازسیاستهای شیلات است چراکه تولید ماهیان خاویاری می تواند نقش بسیار مهمی در ارزآوری ، اشتغال زایی و توسعه استان داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها