خبرهای داغ:
زندگینامه شهید محسن حججی به‌زبان کودکان در کتاب قصه‌های پهلوان محسن برای علی کوچولو و بچه‌ها توسط نویسنده ماهشهری نوشته و منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۵۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب قصه‌های پهلوان محسن برای علی کوچولو و بچه‌ها در مراسم شهادت امام جواد(ع) در مسجد لسان شهرستان بندرماهشهر با حضور مردم، مدافعان حرم و امام جمعه این شهرستان توسط هیئت جوادالائمه(ع) رونمایی شد.

در این مراسم علی چمن‌نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بندرماهشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: سال گذشته که شهید محسن حججی به‌شهادت رسید مقام معظم رهبری ایشان را به‌عنوان نماد شهادت مظلومانه و حجتی پیش مردم معرفی کردند؛ ایشان در جلساتی مختلف هموار بر تولید محتوای اسلامی ایرانی برای بخش کودک و نوجوان تأکید داشتند.

وی گفت: پس از شنیدن بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون شهید محسن حججی بنده به‌کمک همسرم سیده زهرا هاشمی تصمیم گرفتم زندگی‌نامه شهید محسن حججی را به‌زبان کودک و نوجوان در قالب شعر بسرایم.

نویسنده کتاب قصه‌های پهلوان محسن برای علی کوچولو و بچه‌ها بیان کرد: بنده همراه با اعضای هیئت جوادالائمه(ع) شهرستان بندرماهشهر عازم منزل شهید محسن حججی در نجف‌آباد اصفهان شده و با همسر و پدر و مادر این شهید عالی‌قدر دیدار کردم؛ بیش از 20 ساعت مصاحبه تصویری از خانواده شهید حججی در مورد زندگینامه محسن حججی تهیه شده و مجوزی کتبی برای انتشار زندگینامه محسن در ژانر کودک و نوجوان در سطح ملی از خانواده شهید محسن حججی گرفته شد.

وی گفت: زندگینامه شهید محسن حججی در 12 قصه و تحت عنوان قصه‌های پهلوان محسن برای علی کوچولو و بچه‌ها در قالب نثر و نظم حماسی سروده شد؛ برای طراحی این کتاب بیش از 120 میلیون ریال هزینه شده و این کتاب در 10 هزار نسخه چاپ شده است.

چمن‌نژادیان عنوان کرد: این کتاب علاوه بر زبان فارسی به‌زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه شده است، به‌زودی کتاب قصه‌های پهلوان محسن برای علی کوچولو و بچه‌ها به‌صورت کتاب صوتی در سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدای بزرگی در سطح کشور وجود داشته که به کودکان و نوجوان معرفی نشده و فراموش شده‌اند، هدف ما از انتشار کتاب قصه‌های پهلوان محسن برای علی کوچولو و بچه‌ها این است که پهلوانان واقعی را به جهان و ایران معرفی کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها