مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۱۹۵ تشکل مردم نهاد در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۲۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با تشکل‌های مردم نهاد افزود: از مجموع ۱۹۵ تشکل، مجوز ۱۲۹ تشکل توسط وزارت کشور صادر شده و همچنین ۳۶ تشکل توسط بهزیستی و ۳۰ تشکل توسط ورزش و جوانان مجوز گرفته است.

میرمحمدی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۷۶ تشکل در استان ثبت شده است، از افزایش ۶۱ درصدی این تشکل‌ها نسبت به مدت زمان قبل از سال ۹۲ خبر داد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: اعتبارات سال ۹۵ حوزه استانداری تشکل‌ها ۴۵۰ میلیون بوده که در سال ۹۶ به ۷۰۰ میلیون تومان رسید و این موضوع افزایش ۵۵ درصدی نسبت به سال ۹۵ را نشان می‌دهد.

میرمحمدی اعتبار تخصیصی سایر ادارات در سال ۹۵ را ۶۰۰ میلیون عنوان کرد و گفت: این میزان اعتبار با افزایش ۱۶۰ درصدی به یک میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان در سال ۹۶ رسید.

وی انعقاد قراداد با ۳۵ تشکل توسط استانداری را از دیگر اقدامات انجام شده استانداری دانست.

میرمحمدی با اشاره به کمک تشکل‌ها به فعالیت‌های دولت، اظهار داشت: نگاه ما به تشکل‌های غیر دولتی نگاهی است که تشکل‌ها کمک کار دولت هستند.

وی تشکل‌ها را حلقه واسط بین دولت و مردم دانست و اظهار داشت: این حوزه ظرفیت بالایی برای کمک به دولت و رشد و توسعه جامعه دارد.

میرمحمدی گفت: امروزه هرچه تشکل‌های غیر دولتی بیشتر شوند، دولت و نظام قدرتمند تری خواهیم داشت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: تشکل غیر دولتی باید غیر دولتی مانده و نگاه اقتصادی به اهداف نداشته باشد. این تشکل‌ها باید صدای ملت بوده و همچنین نگاه سیاسی نداشته باشند.

میرمحمدی فعالیت خودجوش، تعهد محور، قانونمند، برنامه محور و همچنین گرایش به سمت تخصصی شدن تشکل‌ها را ضروری دانست.

میرمحمدی گفت: جلب مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این محور کمک شایانی به رشد و توسعه تشکل‌ها می‌کند.
ارسال نظرات