خبرهای داغ:
گزارش بسیج از تکریم و‌ معارفه مدیر آموزش و پرورش شاهرود،
در فضا و تجهیزات در شهرستان شاهرود بحران است و اشتباه استراتژیک در بخش فضا، تجهیزات و نیروی انسانی خوددرمانی است.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۱۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیین معارفه معاون جدید مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود عصر امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، امام جمعه شاهرود، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و جمعی از مدیران و پیشکسوتان آموزش و پرورش شهرستان شاهرود برگزار شد.
در این مراسم، از زحمات «حمیدرضا باباخانی» مدیر سابق آموزش و پرورش شاهرود در مدت دو سال مدیریت وی تکریم و «سیدمحمد موسوی» به‌عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان شاهرود معرفی شد.
نوروز کاویانی، نماینده شورای معاونان آموزش و پرورش شاهرود در این مراسم در سخنانی هدف و وظیفه آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین را تربیت انسان برای رسیدن به حیات طیبه دانست.
وی افزود: پنج مقدمه برای این امر متصور هستیم که معلمان دلسوز، باانگیزه، باسواد و باایمان، کتاب‌های با محتوای عمیق، اندیشه‌ساز و فکرپرور، مدیران با برنامه، جامعه مطالبه‌گر از آموزش و پرورش و پرهیز از حاشیه و سیاست‌زدگی را شامل می‌شود.
نماینده شورای معاونان آموزش و پرورش شاهرود با اشاره به وضع آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: برای تحلیل و بررسی، آمار و شاخص‌هایی داریم که با شاخص‌های دیگر همچون فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همخوانی ندارد.
کاویانی با بیان اینکه بیشترین مدارس غیرانتفاعی خاص در مقطع ابتدایی در شهرستان شاهرود است، ادامه داد: این به معنای اشتغال و معیشت بالاتر از شهرهای دیگر استان سمنان یا اینکه تحصیل در مدارس غیرانتفاعی در سبد مسائل فرهنگی در اولویت مردم است، نیست.
وی تصریح کرد: دلیل اصلی این تعداد واحد غیرانتفاعی، مشکل کمبود فضای آموزشی در شاهرود است که با آن روبه‌رو هستیم و آمارها گواه وجود مدارس دونوبته و این صدمه است.
نماینده شورای معاونان آموزش و پرورش شاهرود اضافه کرد: در فضا و تجهیزات در شهرستان شاهرود بحران داریم و اشتباه استراتژیک ما در بخش فضا، تجهیزات و نیروی انسانی خوددرمانی است. بخشی از فضاهای مهم مدارس را محدود کردیم تا پاسخگوی احتیاجات و تقاضاهای مردم شهرستان باشیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شاهرود اظهار کرد: طی چند ماه یا دو سال گذشته، هیچ‌کدام از شاخص‌های آموزشی و پرورشی منفی نبوده و رو به ترقی و رشد بوده است.
وی با نام بردن از باباخانی به‌عنوان کسی که از آموزش و پرورش برای خودش هزینه نکرد و از خود به‌اندازه بضاعتش برای نظام تعلیم و تربیت هزینه کرد، گفت: آموزش و پرورش اقیانوسی پاک و مصفاست که افراد در آن باید هویت بگیرند و نباید تحت نفوذ افراد خاص بود. نظرات فردی نباید به نظام تعلیم و تربیت تحمیل شود؛ چراکه ذات تعلیم و تربیت و فطرت آن صفا، اخلاص و تقواست.
کاویانی تأکید کرد: آموزش و پرورش قائم به فرد نیست و همه در خدمت ارتقای آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت هستند.
حمیدرضا باباخانی، مدیر سابق آموزش و پرورش شاهرود نیز در این مراسم با بیان اینکه در این مدت دنبال تعلیم و تربیت واقعی فرزندان شاهرود بودم و به سمت گروه‌های سیاسی غش نکردم، افزود: اولویت نخست ما، تکریم معلم و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بود. دست تک‌تک معلمان را می‌بوسم و کار واقعی آموزش و پرورش در مدرسه و کلاس درس است و ما پشتیبان مدارس و معلمان در آموزش و پرورش هستیم.
وی با ارائه گزارشی مختصر از شاخص‌های موفقیت خود در این دوران گفت: رشد 48 درصد در رتبه‌های زیر دو هزار کنکور، رشد 88 درصدی قبولی پزشکی و دندان‌پزشکی و شرکت 77 درصد دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی هنری که حدود 18 هزار نفر شرکت کردند، در این مدت رخ داده است.
باباخانی ادامه داد: در این مدت، با توجه به کمبود فضای آموزشی و اختصاص ندادن بودجه لازم، 9 میلیارد تومان تعهد خیران مدرسه‌ساز را ثبت کردیم. مشکل نیروی انسانی نداریم؛ اما در مکان و تجهیزات محدودیت داریم.
وی تأکید کرد: نگذاریم آموزش و پرورش سیاست‌زده شود و خودمان مؤثر باشیم و برای خودمان تصمیم بگیریم.
سیدمحمد موسوی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در این مراسم در سخنانی، بر لزوم تعامل و همراهی و کار گروهی در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تأکید کرد.
همچنین با حضور امام جمعه، نماینده مجلس، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اهدای لوح تقدیر از زحمات باباخانی تکریم و حکم ابلاغ سیدمحمد موسوی به‌عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان شاهرود به وی ابلاغ شد.
در پایان عکس یادگاری با حضور مسؤولان و پیشکسوتان گرفته و هدایایی به‌رسم یادبود از سوی مسؤولان و معلمان به باباخانی اهدا شد.

گزارش از: علی عامری
ارسال نظرات
پر بیننده ها