نشست سرگروه ها و مربيان حلقه هاي صالحين کانونهای بسیج جامعه پزشکی شهرستان خرم آباد به منظور توسعه كيفي سازی حلقه ها ، اثر بخشی و امر به معروف و نهي از منكر با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمين مهدوي مسئول تعليم و تربيت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در سالن اجتماعات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزارشد
کد خبر: ۹۰۴۶۲۴۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی، در اين نشست فرهنگي حجت الاسلام والمسلمين مهدوي با اشاره به آياتي از قرآن كريم و سخنان ائمه (ع) اظهار داشت : در قرآن كريم و فرمايشات پيامبر اكرم (ص) و ديگر ائمه (ع) جهت درست حركت ما به سمت هدف والا كه همان الله مي باشد؛ مشخص شده است، لذا ما بايد اين جهت را پيدا كنيم تا دچار اشتباه نشويم.

وي افزود : بحث خود سازي بسيار حائز اهميت است و همين نشست هاي حلقه هاي صالحين براي پيدا كردن جهت درست است تا راه را گم نكنيم و دچار اشتباه نشويم چرا كه زيان كار واقعي از منظر قرآن كسي است كه جهت را اشتباه تشخيص مي دهد و راه را اشتباه مي رود.

مسئول تعليم و تربيت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در ادامه سخنانش عنوان کرد : غفلت از خود كم كم باعث مي شود كه انسان از خدا غافل شود و اين غفلت حس دنيا پرستي را در فرد تقويت مي كند و او را از راه و مقصدش دور كرده و گمراه مي كند.

مهدوي در پايان سخنانش با اشاره به آرمان هاي انقلاب اسلامي بیان داشت: قرآن كتاب هدايت است و امام (ره) با بينش كافي توانست راه و جهت درست اسلام را به ما نشان بدهد و به بينش ها ٬ ارزش ها و كنش ها جهت بدهد ؛ او دغدغه اش كمك به انقلاب و اسلام بود لذا امروزه ما نيز در هر رده و مقامي وظيفه داريم از آرمان هاي انقلاب و اسلام دفاع كنيم چون جهت درست حفظ اسلام است.

وي در اين خصوص افزود: انقلاب اسلامي در تمام ابعادش به درستي عمل مي كند. در جهت بيروني، ادامه دادن راه شهداست كه مسير انقلاب تا رسيدن به مقصد بوده و در جهت دروني حفظ اسلام تا رسيدن آن به دست حضرت قائم (عج) مي باشد .مسئول تعليم و تربيت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: حلقه هاي صالحين يعني اينكه عده اي دور هم جمع شوند و مسير درست را پيدا كنند و بر خوف خود غلبه كنند چرا كه نگراني مومن در اين است كه نبايد تكاليفش را درست انجام ندهد زيرا پشتوانه ي تمام جهت گيري هاي ما در بعد فردي ٬ اجتماعي و سازماني بايد قرآن و ائمه (ع) باشد.

گفتنی است در پایان اين نشست سرگروه ها و مربيان صالحين بسیج جامعه پزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظرات