عضو کمیسیون عمران مجلس، از تاخیر دولت در اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران-مشهد انتقاد کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر نسبت به جذب فاینانس برای این طرح اقدام کند.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۹۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید بنایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تاخیر دولت در آغاز و تکمیل پروژه قطار سریع السیر تهران-مشهد، گفت: کمبود اعتبار و جذب نشدن فاینانس باعث تاخیر در این پروژه ملی شد. 

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای قطار سریع السیر تهران- مشهد به کاهش 7 ساعته زمان سفر می انجامد، افزود: با توجه به حجم بالای سفر به مشهد طی سال اجرای هر چه سریع تر آن ضرورت دارد.

ایمنی و امنیت قطارهای سریع السیر می تواند از قطارهای فعلی بیشتر باشد

وی با تاکید بر اینکه ایمنی و امنیت قطارهای سریع السیر می تواند از قطارهای فعلی بیشتر باشد، تصریح کرد: با توجه به پیگیری های بسیار، هنوز قطار سریع السیر این مسیر تعیین تکلیف نشده است.

بنایی با بیان اینکه باید بررسی شود که تحریم ها ویا مشکلات اقتصادی چه تاثیری  در تاخیر اجرای طرح مذکور بوده،گفت: وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر در رابطه با وضعیت این پروژه شفاف سازی کند.

بررسی علل تاخیر  اجرای طرح قطار سریع و السیر تهران- مشهد در کمیسیون عمران مجلس

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه موضوع تاخیر  اجرای طرح قطار سریع و السیر تهران- مشهد در کمیسیون عمران مجلس با حضور مسئولان مربوطه بررسی خواهد شد، افزود: خوشبختانه  پروژه  به مرحله جذب فاینانس رسیده و دولت باید با رایزنیهای مستمر به جذب سرمایه گذار در راستای تکمیل هر چه سریع تر آن اقدام کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در گذشته فاینانس این پروژه به مرحله عقد قرارداد هم رسید؛ اما چرایی بر هم خوردن آن هنوز معلوم نیست، گفت: سال گذشته عنوان شد همزمان با اجرایی شدن برجام  جذب فاینانس پروژه هم به مرحله اجرا می رسد؛ اما  با گذشت چندین ماه هیچ اتفاق عملیاتی رخ نداده است.

ارسال نظرات