خبرهای داغ:
در جریان دیدار ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه با ریاست و معاونین مرکز مطالعات ادیان (icrs) دانشگاه گاجامادای(UGM) اندونزی تفاهمنامه همکاریهای دو جانبه در زمینه های مختلف امضا شد.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۲۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، دیدار از مرکز مطالعات ادیان (icrs) دانشگاه گاجامادای(UGM) اندونزی در ادامه برنامه های سفر رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به اندونزی و در خصوص همکاری های دوجانبه و مشترک با حضور مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ابراهیمیان معاون پژوهشی دانشگاه و عبدالباسط نوری زاد امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس و طرف اندونزیایی خانم سیتی؛ ریاست مرکز مطالعات ادیان و معاونین وی دیکی صوفیان وچینی انجام شد.

ابتدا رئیس مرکز مطالعات ادیان (icrs) دانشگاه UGM اندونزی در این دیدار گفت: ما در خصوص مطالعات دینی و ادیان و مذاهب اسلامی و غیر اسلامی دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی داریم و مطالعاتی انجام می‌دهیم. لذا فعالیت‌های این مرکز در راستای فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی است.

در ادامه رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز ضمن معرفی ظرفیت های دانشگاه مذاهب اسلامی و معرفی آن، ابعاد مختلف همکاریهای مشترک علمی، پژوهشی، آموزشی، دانشجویی و حوزه بین الملل میان این مرکز با دانشگاه مذاهب اسلامی را تبیین کرد. وی افزود: همکاری در زمینه مجلات مشترک،برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای مشترک، تدوین متون مشترک،اعزام دانشجویان اساتید، معرفی محققان و اساتید دو طرف برای حضور در سمینار ها از جمله محورهای تعامل و ارتباط می تواند باشد که این پیشنهادات مورد استقبال طرف اندونزیایی قرار گرفت.

در ادامه این دیدار تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و مرکز مطالعات ادیان(icrs) دانشگاه گاجامادای(UGM) اندونزی امضا شد.

تبادل اساتید و دانشجویان و برگزاری دوره های مطالعاتی مشترک، تدوین مجلات و متون درسی مشترک، برگزاری سمینارهای علمی مشترک، ارتباطات علمی و برگزاری دوره های دانش افزایی و مطالعات ادیان و مذاهب و تفسیر متون از جمله محورهای این تفاهم نامه همکاری می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها