مدیر کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در سفر به شهرستان چابهار در دیدار با معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه این شهرستان گزارشی از فرآیند پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان روستایی در سال‌جاری ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۴۶۰۹۳
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های فرمانداری این شهرستان از نهاد انقلابی کمیته امداد گفت: یکی از نیاز‌های اساسی کنونی مددجویان، نبود اشتغال در روستا‌ها بوده که یکی از دغدغه‌های اصلی کمیته امداد است و بیشترین زمان برنامه‌ریزی‌های حوزه اشتغال این نهاد صرف ارائه راه‌حل‌های کارشناسی شده از طریق احصاء نیازمندی‌ها و توانایی‌های خانواده‌های ساکن در روستا‌ها است.

وی کمبود منابع بانکی و مشکلات موجود در زمینه گرفتن ضمانت‌های وام را یکی از موانع ایجاد اشتغال روستاییان عنوان و گفت: همت سایر دستگاه‌ها به ویژه فرمانداری که رکن اجرایی هر شهرستان این استان است و نیز ترغیب و تشویق بخشداران و دهیاران، یکی از عوامل تسهیل کننده در تحقق این مهم است.

عبادی  ادامه داد: در همین رابطه برآن هستیم تا با ارائه تسهیلات دامداری، کسب و حمل و نقل که بیشترین توانمندی مددجویان در این سه حوزه است را در اولویت اعطاء تسهیلات قرار دهیم.

وی اعتبار مورد نیاز این امر را بیش از دو میلیارد تومان عنوان و افزود: امیدوار هستیم با تعامل بانک‌ها و پیگیری فرمانداری و همکاران حوزه مدیریت و اشتغال این شهرستان شاهد تسهیل در فرآیند پرداخت تسهیلات مورد نیاز باشیم.

مدیر کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از معضلات بیکاری در این منطقه حاشیه‌نشینی است، گفت: بیکاری و نبود درآمد کافی در روستا‌ها باعث پناه آوردن این افراد به حاشیه شهر‌ها با هدف ایجاد کسب و کار‌های موقت و زود گذر است که در صورت ایجاد اشتغال پایدار روستایی برای مددجویان و سایر نیازمندان می‌توان گام موثری در کاهش حاشیه نشینی شهر‌ها برداشت.


ارسال نظرات