خبرهای داغ:
مدیرکل هنرهای تجسمی با تاکید بر اهمیت و ضرورت جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان گفت: جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان فرصتی برای شناسایی استعدادها و ایجاد زمینه رشد و پیشرفت آن ها برای آینده هنر کشور است.
کد خبر: ۹۰۴۶۰۱۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، هادی مظفری افزود: جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان رویدادی است که می تواند تصویری از وضعیت هنرهای تجسمی جوانان از نظر آموزش، پراکندگی جغرافیایی و فرهنگی و قوت‌ها و ضعف‌ها جریان هنرهای تجسمی جوانان ارائه کند تا در برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نگاه به جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان باید فرایندی باشد که هم به زمینه های هنرهای تجسمی جوانان و این جشنواره و هم به نتایج و پیامدهای آن اندیشیده شود. خوشبختانه هیئت انتخاب و داوران جشنواره به این نکته توجه دارند و جوانان را که قابلیت ها و ظرفیت های هنری و خلاقانه دارند برای جشنواره انتخاب می کنند.

مظفری اضافه کرد: با توجه به نگاه فرایندی و آینده نگری ضرورت دارد زمینه ها و برنامه هایی برای حمایت از جوانان برگزیده این جشنواره اندیشیده شود که در برنامه‌های مرکز هنرهای تجسمی این امر لحاظ می‌شود. با توجه به برگزاری کارگاه های جشنواره و ارتباط هنرمندان جوان با استادان در طول جشنواره، استعدادهای خلاق هنری جوان به نحو مناسبی شناسایی می‌شود.

 با پایان بررسی آثار در مرحله نخست ۱۰۰ هنرمند جوان از ۲۳ استان کشور برای رقابت در بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان پذیرفته شدند.

در این دوره جشنواره یازده نفر (پوستر)، ده نفر ( تصویر سازی)، ده نفر ( خوشنویسی)، ۱۴ نفر( طراحی)، ۱۶ نفر (عکاسی)، ۹ نفر ( کاریکاتور)، ١٠ نفر( مجسمه سازی)، ۱۲ نفر ( نقاشی) و ۸ نفر در رشته نگارگری در کارگاه های جشنواره حضور خواهند یافت.

بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حمایت مرکز هنرهای تجسمی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه جاری در تبریز برگزار می شود. 

 
ارسال نظرات