معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از ممنوعیت خروج دام زنده از مرز‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۹۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین فیروزی در جلسه تنظیم بازار استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: صادرات دام زنده به خارج کشور ممنوع شده است و در مرز باشماق صادراتی به صورت مرزی نداریم.

وی افزود: باید توجه مرزبانان بیشتر شود تا از خروج دام از کشور جلوگیری شود و اهمیت و توجه به این موضوع باید از اولویت‌های کار باشد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، این احتمال وجود دارد که در بانه و مریوان صادرات بین روستایی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطرنشان کرد: توجه به استان‌های مرزی باید بیشتر بشود و قاچاق دام باید به طور کل از بین برود.

فیروزی در ادامه افزود: نکته دوم این است که از نیروی انتظامی و مرزبانی این انتظار را داریم که مبارزه با قاچاق دام را در اولویت برنامه‌های خود در مرز‌ها و شهرستان‌های مرزی قرار بدهد.

وی همچنین اذعان کرد: صادرات شیر خشک و بسته‌بندی‌های بالای ۵۰۰ گرم ممنوع شده است و انبار‌ها باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم انبار‌های خود را هرپه سریعتر ثبت کنند.


خالد جعفری در ادامه گفت: گندم تولیدی کردستان از کیفیتی بالا برخوردار است و ما می‌خواهیم تولید گندم استان به یک میلیون تن برسد تا استان اول باشیم.

جعفری خاطرنشان کرد: ۲۵ قلم کالای اساسی مردم وجود دارد که بیشتر آن مربوط به بخش کشاورزی است که برنج، گندم، حبوبات، سویا، شکر خامه و ... از جمله کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم هستند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات