حجت الاسلام عباس رضی گفت: ازدواجی موفق است، که بر اساس ملاک ها و معیارهای معنوی و اخلاقی صورت گیرد.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۸۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل مذهبی و   دینی در جمع کارکنان رسمی و وظیفه ناحیه مقاومت شهرستان سامان گفت: اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج دو نور الهی حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است که این پیوند زیباترین پیوند آسمانی در اسلام و برای شیعه بشمار می آید.

حجت الاسلام عباس رضی افزود: ازدواج حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و امیرمؤمنان حضرت علی (علیه السلام) از مهم ترین اتفاقات تاریخ شیعه است که ثمره این پیوند مبارک و سراسر مملو از عشق و محبت، درخت گهربار امامت است.

رضی گفت: از زیباترین ازدواج ها در طول تاریخ می توان به ازدواج حضرت امام علی(علیه السلام) و فاطمه زهرا(سلام الله علیها) اشاره کرد، ازدواجی که می تواند الگوی مناسبی برای جوانان امروز باشد.

وی، با اشاره به حدیث پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)که می فرمایند مهمترین نکاح ها، نکاحی ساده و بدور از تجملات است، خاطرنشان کرد: ازدواج موفق ازدواجی است، که بر اساس ملاک ها و معیارهای معنوی و اخلاقی صورت گیرد و هزینه های گزاف، مهریه های سنگین و جهیزیه های گران بها نه تنها نمی تواند  ملاک مناسبی برای یک ازدواج موفق باشد، بلکه موجب چشم و هم چشمی و رواج اسراف در جامعه  و دلسردی بقیه جوانان برای امر موکده ازدواج خواهد بود.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، گفت: بر همه ما شیعیان و مسلمین  واجب است که راه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت علیهم السلام را دنبال کنیم و از ازدواج فاطمه زهرا (سلام الله علیها)و حضرت علی بن ابی طالب(علیه السلام) الگو بگیریم و آداب و رسوم آنان را سرمشق زندگی خود قرار دهیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم.

ارسال نظرات