کارشناس مشاور خانواده در نشست سبک زندگی اسلامی در پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه (س)، احیاء، به روزکردن و ترویج سبک زندگی اهل بیت را پادزهری در برایر هجمه‌های فرهنگی عنوان نمود که، چون زهر وارد زندگی ما می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۷۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد؛ حمیده هدایی کارشناس مشاور در این نشست با ایراد سخنانی در باره سبک زندگی ایرانی ما که متاسفانه در حال حاضر مورد هجوم فرهنگ‌های بیگانه قرار گرفته است، بیان کرد ماهواره با داشتن شبکه‌های بسیار متنوع با نمایش چهره‌هایی از آنچه با فرهنگ و دین ما مغایرت دارد، باعث می‌شود ناخواسته ما تحت تاثیر فرهنگ مغایر با سبک زندگی ایرانی اسلامی خودمان قرار بگیریم و به نوعی زندگی خود را آمیخته با زهر نماییم.
وی افزود: ظاهر هر چیز از باطن آن نشات می‌گیرد، و هر چه ظاهری پاک و طیب دارد، معلوم می‌شود باطن پاک و طیبی هم دارد و هر که ظاهر خبیث و آلوده‌ای دارد، باطن خبیث و آلوده‌ای هم دارد، البته استثنا‌هایی هم وجود دارد.
هدایی در ادامه تفاوت سبک زندگی افراد در جامعه را به تفاوت سطوح ایمان افراد مرتبط شمرد و اظهار نمود: باور‌ها و ارزش‌ها تنها کلیات و اصول را مشخص می‌کنند، آن‌ها وارد جزئیات زندگی نمی‌شوند، ما باید خودمان با توجه به کلیاتی که ارزش‌ها و باور‌ها برای ما تعیین کردند، سبک زندگی خود را مشخص کنیم.
وی همچنین غرایز و سلایق و همچنین مقتضیات زمانی و محیطی را باعث تفاوت سبک زندگی افراد عنوان نمود و در ادامه به بیان شمه‌هایی از زندگی اهل بیت پرداخت که با الگو گرفتن از زندگی آن‌ها می‌توانیم راه خود را به درستی در زندگی پیدا کنیم.
گفتنی است پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه (س) از پایگاه‌های تحت نظارت حوزه مقاومت بسیج خدیجه الکبری میبد می‌باشد.
ارسال نظرات