رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان درباره تسهیلات فراهم شده برای فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دو راه برای بهره‌مندی افراد نخبه از تسهیلات خدمت سربازی وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۲۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمد صاحبکار خراسانی در نشست خبری «تسهیلات سربازی افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان» با بیان اینکه تمامی اطلاعات و جزییات مربوط به این طرح و دیگر محورهای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سایت شرکت‌های دانش‌بنیان قابل دسترسی است، اظهار کرد: دو مسیر برای بهره‌مندی افراد برجسته و نخبه از تسهیلات خدمت سربازی وجود دارد.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان افزود: در نخستین محور که از سال‌های گذشته وجود داشت و به قوت خود باقی است، افراد نخبه و مستعد در قالب طرح سرباز-محقق، خدمت سربازی خود را در قالب انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای مجموعه‌های دفاعی و دولتی می‌گذرانند.

وی مسیر جدید ایجاد شده در بستر همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری را گامی برای بهره‌مندی از توانمندی افراد نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی دانست و گفت: در مسیر جدیدی که ایجاد شده، افراد مشمول واجد شرایط، به‌جای گذراندن دوره سربازی صرفاً در مراکز دفاعی و دولتی، می‌توانند به صورت امریه در شرکت‌های دانش‌بنیان خدمت سربازی خود را بگذرانند.

او یادآور شد: افراد متقاضی و واجد شرایط برای استفاده از این تسهیلات باید به سامانه سینا به آدرس sina.bmn.ir مراجعه و مشخصات و مستندات را بارگذاری کنند که در صورت احراز شرایط و کسب امتیازات لازم، از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

به گزارش تسنیم، با تفاهم میان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و ستاد کل نیروهای مسلح، افراد کلیدی و کارشناسان خبره شرکت‌های دانش‌بنیان در صورتی که امتیاز لازم را در زمینه علمی و فناوری کسب کنند، می‌توانند به دو صورت انجام پروژه احتساب خدمت و همچنین امریه در شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی استفاده کرده و با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان به ستادکل نیروهای مسلح معرفی شوند.

ارسال نظرات