دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دربرخورد دستگاه قضایی با مدیران سهل انگار و کم کار استان جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با تاکید بر ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم گفت: برخی مسئولان استان خوب شعار می دهند اما در عمل کاری انجام نمی دهند.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۰۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کرمی با بیان اینکه در حوزه اشتغال کار مفیدی از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی متولی صورت نگرفته است افزود: دادستانی به عنوان مدعی العموم این خواسته به حق مردم را از مدیران کم کار و بی توجه مطالبه می‌کند و با مدیران سهل انگار به شدت برخورد می‌کند.
وی همچنین با انتقاد از حضور نیافتن برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات مهم گفت:باید مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با جلسه مربوطه حاضر شوند در غیر این صورت با مدیر متخلف برخورد می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان هم با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی کشور گفت: دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب همه راه‌ها را رفته و امتحان کرده، اما پاسخ مناسبی دریافت نکرده به همین خاطر به اعمال فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران روی آورده است.
حجه الاسلام مزارعی با بیان اینکه نباید در شرایط فعلی کشور با دشمن همسو شد و فشار‌های اقتصادی را بیشتر و عرصه را بر مردم تنگ کرد افزود:مسئولان متولی نباید اجازه بدهند عده‌ای سودجو کالا‌های اساسی و روزمره مردم را احتکار و با گران فروشی یا کم فروشی به سود هنگفتی برسند.
وی گفت:دستگاه قضا این آمادگی را دارد تا با کمک دستگاه‌های متولی با مخلان اقتصادی و بازار برخورد کند.
معاون بازرسی و نظارت بر بازار صنعت، معدن و تجارت استان هم با ارائه گزارشی از وضعیت کنترل روند قیمت‌ها و بررسی وضعیت بازار و نظارت بر آن گفت:در ۵ ماهه اول امسال حدود ۴۰ هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی، خدماتی و صنفی استان انجام شد که قریب به هزار پرونده تخلف در زمینه‌های گران فروشی، کم فروشی و احتکار برای متخلفان تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده اند.
جانی پور ارزش ریالی پرونده‌های معرفی شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:در حوزه احتکار ۵ پرونده و آب معدنی ۷ پرونده هر کدام به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
وی از آخرین مهلت اصلاح قیمت سیمان از سوی کارخانه‌های تولیدی استان تا امروز خبر داد و گفت:چنانچه تا امروز این کارخانه‌ها قیمت‌های خود را اصلاح نکنند پرونده تخلف هرکدام از آن‌ها به ارزش ۷۰ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی استان ارسال می‌شود.
معاون پشتیبانی و امور دام جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمزدر استان گفت:علت اصلی این افزایش ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های دامی از جمله سویا، جو و ذرت بوده چرا که ۹۰ درصد از نهاده‌های دامی در کشور وارداتی است.
طالبیان پور با بیان اینکه نهاده‌های دامی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت در ماه‌های اخیر داشته اند افزود:سویا از ۹۸۰ تومان در اریبهشت ماه امسال به یک هزار و ۵۰۰، سویا از هزار و ۷۵۰ به ۲ هزار و ۶۰۰ و جو از ۹۸۰ تومان به یک هزار و ۴۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.
وی علت افزایش قیمت لبنیات از جمله شیر را جولان دلالان در بازار برشمرد و گفت: این افراد با قیمت کم شیر را از روستائیان و دامداران خریداری و با قیمت هنگفت در بازار عرضه می‌کنند و باید مسئولان متولی از ادامه فعالیت منفعت طلبانه این افراد جلوگیری کند.
طالبیان پور با بیان اینکه در شرایط فعلی مشکلی در زمینه تامین کالا‌های اساسی مردم وجود ندارد افزود:۲۰۰ تن مرغ منجمد،۶۰ تن گوشت گوساله،۸۰۰ تن برنج،۳۰ هزار تن گندم، هزار تن سویا،۲ هزار تن ذرت و هزار تن جو در انبار‌های استان ذخیره سازی شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز با بیان اینکه برخی محصولات تولیدی داخل کشور که خارج از استان وارد می‌شوند دارای نرخ‌های متفاوتی است گفت:باید اعتراف کرد که رسیدگی و برخورد با این واحد‌ها در داخل استان غیرممکن است و باید از مبدا جلوی تخلفات این واحد‌های تولیدی گرفته شود.
زیرایی افزود:در بخش دیگر که مربوط به کالا‌های داخل استان و یا کالا‌هایی که قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده مشخص است این اداره شبانه روز آمادگی دارد تا با کمک سایر دستگاه‌های متولی با متخفان بازار برخورد کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز با انتقاد از جهاد کشاورزی استان در ذخیره نکردن برخی نهاده‌های دامی گفت:اگر مسئولان متولی به موقع این کار را انجام می‌دادند شاهد افزایش بی رویه برخی قیمت‌های مرتبط با نهاده‌های دامی در استان از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ و یا لبنیات نبودیم.
گوهرگانی همچنین از افزایش خودسرانه قیمت سیمان توسط کارخانه تولیدی استان انتقاد کرد و افزود:۹۰ درصد از مواد اولیه سیمان در استان تولید می‌شود که این افزایش قیمت خوسرانه آن‌ها قابل توجیه نیست و باید به قیمت‌های مصوب بازگردانده شوند.
در پایان این جلسه از نیروی انتظامی و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه‌های برتر در زمینه کاهش و پیشگیری از وقوع جرائم در استان تجلیل شد.
ارسال نظرات