عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: کم شدن ۸ هزار واحد مسکن مهر در آمار اخیر سازمان ملی زمین و مسکن به دلیل خطاهای موجود در حوزه آمارگیری است.
کد خبر: ۹۰۴۵۸۱۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدحسین افضلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برخی اخبار در خصوص کم شدن 8 هزار واحد مسکن مهر در آمارهای سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: نمی توان به آمارهای منتشره اعتمادی کرد زیرا هیچ مرجع درستی در این باره نداریم، نمونه این موضوع در حوزه نیاز به تولید مسکن یا مازاد آن مشهود است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ضدو نقیض بودن آمارها در حوزه های مختلف قدرت تصمیم گیری در این حوزه را کاهش داده است، افزود: اینکه گفته می شود 8 هزار واحد مسکن مهر در آمار اخیر سازمان ملی زمین و مسکن کم شده به دلیل خطاهای موجود در حوزه آمارگیری است.

واحدهای کم شده شاید از تعداد واحدهای واگذار شده به کمیته امداد باشد

وی با تاکید بر اینکه شاید واحدهای مذکور از تعداد واحدهای واگذار شده به کمیته امداد باشد، تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس 50 هزار واحد بدون متقاضی مسکن مهر به کمیته امداد واگذار شده، از این رو شاید با انجام این مصوبه از آمارها کاسته شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شائبه تخریب واحدهای مسکن مهر صحت ندارد، گفت: با توجه به اینکه مردم به عنوان مالکان این نوع واحدها با اخذ تسهیلات بانکی به ایجاد مسکن مهر از سوی دولت اقدام کرده اند از این رو تخریب آن ها به هر دلیلی اعم از نداشتن متقاضی صحت ندارد زیرا هزینه های بسیاری برای ساخت واحد ها انجام شده است. 

بعید است پروژه ای از طرح مسکن مهر در آمار لحاظ شده؛ اما عملیات ساخت آن آغاز نشده باشد

افضلی با تاکید بر اینکه بعید است پروژه ای از طرح مسکن مهر در آمار لحاظ شده اما عملیات ساخت آن آغاز نشده باشد، افزود: هر پروژه ای که در آمارها ذکر شده به طور حتم عملیات ساخت آن نیز شروع شده البته که شاید تکمیل نشده باشد.

وی ادامه داد: مجلس به موضوع مطرح شده در خصوص کم شدن 8 هزار واحدهای مسکن مهر در برخی آمارها ورود خواهد داشت، گفت: شاید تکمیل این واحدها و ارایه آن ها به صاحبان علت خط خوردن از آمار واحدهای در دست ساخت بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مذاکره با مسئولان وزارت راه و شهرسازی در خصوص حواشی واحدهای مسکن مهر در اولویت دستور کار کمیسیون عمران مجلس خواهد بود.

ارسال نظرات