مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نیشابورخبر داد:
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نیشابور ازآغاز اردو‌های جهادی بسیج دانشجویی از ۲۰ مردادماه خبرداد.
کد خبر: ۹۰۴۵۷۹۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
حسین صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ از اهداف اصلی اردو‌های جهادی را ساختن خود دانست و اظهار داشت: اولین هدف اردوی جهادی خود سازی است همانطور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرفی نفس است.

وی ادامه داد: این گذر از خود و اجابت حق بزرگترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند در طی این سفر تذکر و همیاری به یکدیگر در پیمودن پله کان رشد و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی محیط نیز حاصل می‌آید.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نیشابورتصریح کرد: در کنار این مزایا رسالت بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ و محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است.

وی یکی دیگر از اهداف جهادی را نیز عمرانی فرهنگی علمی و بهداشتی در منطقه دانست وعنوان داشت: در اردوی جهادی دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی اعتقادی معیشتی و بهداشتی و ... آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در آن ابعاد می‌پوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

صدیقی ادامه داد: امسال از ۲۰ مرداد ماه به مدت ۱۲ روز در منطقه میان جلگه و بلهرات در روستا‌های شور رود آستایش بزق حسن آباد جنداب ذمه ریگی در خدمت مردم این روستا‌ها خواهیم بود.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نیشابور گفت:: ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سطح شهرستان در عرصه‌های فرهنگی (قرارگاه فرهنگی با سبک وسیاق دوران دفاع مقدس) عمرانی (مرمت وبهسازی) علمی و پژوهشی (برگزاری کلاس‌های دروس، نجوم) بهداشتی ودرمان (اعزام پزشک، اعضام پرستار، اعضام ماما) مطالبه گری در خدمت مردم روستا‌ها هستند و دو برنامه ویژه که در سطح کشوری بی نظیر هستند را انجام خواهند داد.

حسین صدیقی اظهار داشت:قرارگاه فرهنگی به سبک و سیاق دفاع مقدس در شب‌های اردو‌های جهادی برگزاری مراسمات و دعوت از راویان و مداحان مطرح و برگزاری معراج شهدا برای اهالی روستا و جهادگران و اتوبوس فرهنگی که شامل خدماتی از جمله برگزاری کلاس‌های علمی و پژوهشی برگزاری کلاس کامپیوتر برگزاری سینمای عمار برگزاری کلاس‌های مشاوره خواهر و برادر در سطح روستا‌ها و فروش لوازم التحریر ایرانی و عکاسی سیار و کتابخانه سیار و رادیو روستا مخصوص همان روستا و از جمله این امکانات فراهم شده که در اختیار مردم روستا قرار می‌گیرد
ارسال نظرات
پر بیننده ها