خبرهای داغ:
بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: جریان مبارک بچه‌های مسجد می‌تواند کودکان، نوجوانان و جوانان را در دل خود برای فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی تربیت کند که آن‌ها هنر و فرهنگ کشور را متحول کرده و اهداف انقلاب و نظام اسلامی را پیاده کنند.
کد خبر: ۹۰۴۵۵۸۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کورش زارعی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است اظهار کرد: تفاوت عمده و ماهوی این دوره از جشنواره تئاتر بچه های مسجد با دوره‌های گذشته در این بود که طبق بخشنامه‌ای اعلامی، جشنواره در ابتدای امر به‌صورت استانی برگزار شد.
وی افزود: بعد از برگزاری جشنواره به‌صورت استانی، بهترین‌های آن‌ها در هفته هنر انقلاب در مساجد به اجرای نمایش خود پرداخته و 3 اثر برگزیده هر استان به ستاد مرکزی و دبیرخانه جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شدند تا از بین آن‌ها بهترین‌ها برای مرحله نهایی برگزیده و انتخاب شوند.
زارعی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 200 گروه در قالب طرح بچه‌های مسجد در سطح کشور فعال هستند که در بالغ‌بر 600 مسجد در سراسر کشور به اجرای نمایش خود پرداخته‌اند.
این مسئول بابیان اینکه از هر استان 3 اثر به دبیرخانه معرفی شد و از میان 90 اثر برگزیده 12 اثر نمایشی از 11 استان انتخاب و به سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافتند، گفت: رقابت نهایی این هنرمندان به میزبانی استان قزوین به نحو مطلوب انجام و به پایان رسید.
وی ادامه داد: دومین تفاوت عمده ساختار این جشنواره با جشنواره‌های سابق در این نکته نهفته بود که ما تلاش داشتیم تا قالب آن با دیگر جشنواره‌های دیگر مرسوم کشور متفاوت باشد، برای همین رقابت به شکل مرسوم جشنواره‌ها را حذف کرده و قرار شد تا ساختار گروه ‌محوری و باهم بودن ملاک عمل و انتخاب برترین‌ها خواهد بود.
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بیان کرد: در این قالب گروه‌های برتر معرفی شدند تا جوایز هم بین کل اعضا تقسیم شود، چراکه ما به دنبال نهادینه کردن روش تربیتی درستی در بین هنرمندان حاضر در این جشنواره ها هستیم.
وی اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم زمینه ساز انحراف در بین این هنرمندان پرتلاش و باانگیزه باشیم برای همین از ایجاد رقابت‌های کاذب در بین آن‌ها دوری کرده و گروه‌های برگزیده را انتخاب کردیم.
وی بابیان اینکه هدف کلان ما این است که بچه‌های مسجد به یک برند در تئاتر کشور تبدیل شود، عنوان کرد: جریان بچه‌های مسجد به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی می‌تواند در قالب‌های مختلفی چون؛ شعر بچه‌های مسجد، فیلم و تئاتر بچه‌های مسجد، کتاب بچه‌های مسجد، سرود بچه‌های مسجد، و امثال آن ارائه شود.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خاطرنشان کرد: در حقیقت این جریان مبارک می‌تواند کودکان، نوجوانان و جوانانی را در دل خود برای فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی تربیت کند که هنر و فرهنگ کشور را متحول کرده و اهداف انقلاب و نظام اسلامی را پیاده کند.
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بیان در پایان با تأکید بر اینکه جریان بچه‌های مسجد را نباید تنها به‌صرف یک جشنواره ساده دید، گفت: مسئولان کشور و مسئولان حوزه هنری می‌توانند سردمدار این جریان شده و سازمان و تشکیلاتی را با عنوان بچه‌های مسجد را سازمان‌دهی کرده تا امکانی مناسب برای نشان دادن جریان جمهوری اسلامی باشند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها