مدیر شبکه دامپزشکی بیجار از کشف و ضبط ۲۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در اجرای طرح یک روزه گشت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌های سطح شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۵۵۴۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هادی اسکندری اظهار داشت: ماموران شبکه دامپزشکی بیجار در قالب تیم‌های بازرسی از واحد‌های صنفی عرضه مرغ، گوشت، ماهی، مراکز تهیه و توزیع غذا و رستوران‌ها این میزان فرآورده خام دامی فاسد را کشف و ضبط کردند.

اسکندری با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی با هرگونه توزیع گوشت و مرغ فاسد یا حمل غیر مجاز بشدت برخورد می‌کند، تاکید کرد: بازرسی از واحد‌های مختلف صنفی نظیر مرغ فروشی ها، رستوران‌ها و قصابی‌ها در راستای تامین امنیت غذایی شهروندان با جدیت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این میزان فرآورده خام دامی فاسد امحا می‌شود، افزود: تیم‌های بازرسی شبکه دامپزشکی در طول شبانه روز بار‌ها به مراکز تهیه و توزیع غذا، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌ها مراجعه و متخلفان عرضه فرآورده‌های خام دامی فاسد را پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی می‌کنند.


وی یادآور شد: مردم ضمن توجه به تاریخ تولید و مصرف محصولات دامی، از خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی بدون مهر دامپزشکی و برچسب معتبر، گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده در بسته بندی متفرقه و فرآورده‌های خام دامی از مراکز غیر معتبر و بدون مجوز بهداشتی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با تلفن گویای ۱۵۱۲ یا تلفن‌های دامپزشکی بیجار ۳۸۲۲۳۹۹۱ و ۳۸۲۳۶۶۸۴ در میان بگذارند.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دام پرور کشور محسوب می‌شود که سالانه نزدیک به ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر از این تعداد دام تولید می‌شود.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

در بیجار ۱۳۰ مرکز تهیه و عرضه مواد خام دامی فعالیت دارند.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات