خبرهای داغ:
فرمانده نيروی مقاومت بسيج سپاه کاشان با تأکید بر اجیر نشدن خبرنگار در حیطه یک جریان فکری یا حزب خاص در جامعه گفت : نجابت خبری و خبرنگار نجيب دو مؤلفه اساسی برای خبر و رسانه است.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۸۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

سرهنگ پاسدار مرتضي عمو مهدي فرمانده نيروي مقاومت بسيج سپاه کاشان در آیین تجليل تعدادی از خبرنگاران كاشان در سپاه این شهرستان با تقدیر از زحمات شایسته و ارزشی خبرنگاران در انجام‌وظیفه سنگین و رسالت خطیر فرهنگی که حتی گاهی در اوج مظلومیت و ناملایمات و نامهربانی‌ها قرار می‌گیرند ،گفت: نجابت خبري و خبرنگار نجيب دو کلیدواژه و مؤلفه مهم و حساس در امر خبر است که بايد در دستور كار خبرنگاران قرار داشته باشد.

وي، با تأکید بر اینکه یک خبرنگار نباید خودش را اجیر یک جریان فکری در جامعه کند افزود: قرار گرفتن در مسیر حق، گفتن حرف حق و  دوری از جانب‌داری و حمایت از یک شخص، جریان خاص یا حزب ازجمله شاخصه‌های نجابت خبري و خبرنگار نجيب است.

به گفته فرمانده نيروي مقاومت بسيج سپاه کاشان ، درصورتی‌که خبرنگاري به حزب و جناح و گروهي گرايش داشته باشد ناچار خواهد بود براي خوش‌آمد آن جريان و حزب خبري را منتشر كند و يا عليه كساني كه در مقابل جريان وابسته قرار دارند خبري را منتشر كند که اين خطر بزرگ و بدی براي رسانه است.

 سرهنگ پاسدار عمو مهدي گفت: خبرنگار باید بداند که اگر مقطعی از زمان در حمایت و پشتیبانی از یک جریان ارزشی یا غیر ارزشی یا جریان و گروهی خبری را منتشر كند اين خبر براي هميشه در افكار عمومي ثبت و ضبط خواهد شد و می‌تواند منشا برخي تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و جريان سازی‌ها و موضع‌گیری‌های اجتماعي شود.

 همچنين سروان محمدرضایی مدير روابط عمومي ناحيه مقاومت بسيج سپاه کاشان گفت: خبرنگاران با حضور درصحنه، هميشه و به‌موقع خود در قالب پاتک رسانه‌ای می‌توانند با حضور ارزشي و مطالب خبري ارزنده خود در برابر اين تهاجم تاثيرگذارباشند.

وي بر هوشياري خبرنگاران در عرصه‌های فرهنگي و بصيرتي تأکید کرد و اظهار داشت: آگاهي بخشي خبرنگاران به جامعه بهترين سلاح در برابر شبهه آفرینی‌هایی است كه باهدف دور کردن جوان‌ها از معارف اسلامي ايجاد می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها