مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جمع هنرمندان اسکو به فرصت‌های اقتصادی موجود در عرصه‌ فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: باید به جنبه اقتصادی فرهنگ نیز توجه داشت، امروز سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به درآمدزایی این حوزه پی‌ برده‌اند و هنرمندان نیز باید از این روند حمایت کنند.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۸۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور اشتغال ایجادشده در حوزه فرهنگ و هنر را اشتغالی مطمئن و پایدار دانست و از اهالی فرهنگ و هنر خواست در این زمینه نیز فعال باشند.

وی با تاکید بر اهمیت صنایع خلاق فرهنگی در توسعه‌ اقتصاد هنر، از هنرمندان خواست فعالیت‌های خود را به این سمت سوق دهند چراکه با رشد صنایع خلاق فرهنگی علاوه بر این که این امر کمک شایانی به رشد و توسعه‌ اقتصادی کشور خواهد کرد، نقش مهمی نیز در برافراشتن نام و آوازه‌ ایران اسلامی در سطح جهان خواهد داشت.

محمدپور اضافه کرد: امروزه میزان تاثیری که فرهنگ و تبادل فرهنگی در جامعه‌ی جهانی دارد، بسیار بیشتر و قوی‌تر از تاثیر حوزه‌ی سیاست است. بنابراین هنرمندان می‌توانند با تهیه و تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری و حرکت به سمت اقتصادی کردن هنر، سهم خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی هم‌چنین به افتتاح مجتمع فرهنگی هنری اسکو در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: اگر چه افتتاح این مجتمع در جریان سفر ریاست جمهوری به استان، فضای مناسبی را برای فعالیت هنرمندان فراهم ساخته است، ولی متاسفانه نواقص زیادی مشاهده می‌شود که علی‌رغم تلاش‌های مجموعه‌ی مدیریت شهرستان و اداره کل، برخی از این نواقص تا کنون مرتفع نشده است و امیدواریم به زودی شاهد گشایش‌هایی در این زمینه باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها