البرز/

حضور روحانیان در کاهش آسیب های اجتماعی مناطق محروم موثر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به برنامه های این سازمان برای کاهش معضلات اجتماعی، گفت : استقرار روحانی در مناطق محروم در فقر زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار است.
کد خبر: ۹۰۴۵۲۸۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام سید عباس مسعودی در بازدید از فعالیت های تبلیغی روحانیون مستقر در مناطق محروم شهرستان ساوجبلاغ، افزود: یکی از اقدامات خوب تبلیغات اسلامی برای توسعه و ترویج آموزه ها و شعائر دینی، استقرار روحانی در مناطق محروم استان البرز است که این امر در فقر زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار بوده است.

حضور روحانیان در کاهش آسیب های اجتماعی مناطق محروم موثر است
وی اظهار داشت: تبلیغات اسلامی با آمایش سرزمینی و رصد وضعیت فرهنگی استان و بهره گیری از ظرفیت تبلیغی خود اقدام به استقرار روحانی در مناطق محروم استان البرز کرده است.


مسعودی گفت: به‌عنوان مثال روحانی مستقر بخش تنکمان ساوجبلاغ اقدام به راه اندازی کارگاه تولید مبل کرده که این امر زمینه اشتغال 20 تن از جوانان این روستا را فراهم آورده است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، تهیه سبد غذایی برای اقشار ضعیف، هماهنگی به منظور اخذ وام اشتغال زایی از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهره گیری از ظرفیت متمکنین برای خرید اقلام (دفتر، کتاب، کیف و کفش) ویژه دانش آموزان نیازمند را از دیگر اقدامات روحانیون مستقر در مناطق محروم استان برشمرد.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه روحانیون از اقشار مورد اعتماد مردم می باشند حمایت از طرح استقرار آنها در مناطق مختلف می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات مردم باشند.


مسعودی، یکی از عوامل اصلی مشکلات را عدم توجه به مسائل و احکام شرعی توسط بعضی از خانواده ها عنوان کرد و گفت: دوری از ارزش ها و شعائر دینی و عدم توجه به شکر نعمت های الهی یکی از عوامل گرفتاری مردم در عصر حاضر است که توجه به این امر و تلاش برای نهادینه کردن ارزش ها و احکام دینی یکی از وظایف روحاینون مستقر است.


وی ادامه داد: امروز می توان با همدلی و همزبانی، همت بلند و عزم مضاعف در کاهش مشکلات و معضلات اقتصادی مردم اثرگذار بودو این امر با همکاری روحانیون مستقر البرز در مناطق محروم این استان به خوبی نمود پیدا کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار