کیخا:

تحریم ها در امنیت غذایی مردم تاثیری ندارد/فرش ایرانی از بازار جهانی قابل حذف نیست

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید می کند که براساس اظهارات مسئولان اجرایی و نظارتی مشکل و نگرانی در  خصوص کالاهای اساسی وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۴۵۲۸۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد علی کیخا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا، گفت: از آنجایی که رفتار خصمانه آمریکا و همراهان وی از مدت ها قبل در سطح دولت و قوا قابل پیش بینی بود، درباره مدیریت شرایط تحریم بحث هایی صورت گرفته بود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  مجلس و کمیسیون کشاورزی درباره امنیت غذایی جلساتی برگزار کرده اند، افزود: بحث اصلی در این جلسات این موضوع بوده که انواع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم چقدر است، چه میزان وجود داشته و چه میزان نیاز به واردات دارد تا تمامی نیازها تدارک دیده شود.

تحریم فرصتی برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم کرده است

وی با اشاره به اینکه براساس اظهارات مسئولان اجرایی و نظارتی مشکل و نگرانی در  خصوص کالاهای اساسی وجود ندارد، ادامه داد: ایران کشوری است با اقلیم متنوع و ظرفیت های تولیدی بالا که تحریم ها بهترین فرصت برای بخش کشاورزی و صادرات بسیاری از اقلام در این بخش را فراهم کرده است، چراکه با کاهش ارزش پول ملی مزیتی برای صادرات ایجاد شده است.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحریم فرش ایران، یادآور شد: در حوزه فرش عمده مواد اولیه این کالا در داخل کشور تولید می شود، البته در سال های گذشته به فرآوری فرش کمتر توجه شده که تحریم یکی از فرصت هایی است که باید همانند گذشته بسیاری از رنگ ها در داخل کشور تولید شود.

ریسندگی پشم در داخل کشور انجام نمی شود

وی با بیان اینکه  پشم زیادی در داخل کشور وجود دارد، افزود:  کار ریسندگی در داخل کشور انجام نمی شود که این موضوع باید مدیریت شود و در حوزه بازار مصرف ممکن است بحث انتقال ارز و مسائل اینگونه وجود داشته باشد که چون قابل ملاحظه نبوده جای نگرانی ندارد.

عمده بازار فرش ایران در کشورهای اروپایی است

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه عمده بازار فرش ایران در کشورهای اروپایی است، تصریح کرد: عدم صادرات فرش به آمریکا مشکل عمده ای ایجاد نمی کند، البته فرش ایران به راحتی قابل حذف نیست چراکه کالای ویژه فرهنگی است.

ارسال نظرات