عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:دلیلی ندارد گوشت وارداتی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰تومان وارد کشور شده به یکباره افزایش قیمت ۱۰۰درصدی را داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۴۵۲۷۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس پاپی‌زاده پالنگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تامین نیاز کشور به کالاهای اساسی در دوران تحریم‌ها، اظهار داشت: اخیرا جلسه‌ای را با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی برای تامین کالای اساسی مردم برگزار شد که عمده آنها سبدغذایی در حوزه دامداری و کشاورزی بود.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث واردات و توان تولید داخل در نشست برگزار شده بررسی شد، گفت: در این نشست برگزار شده قبل از ارائه بسته جدید ارزی مقرر شد کالاهای اساسی  و مورد نیاز مردم با ارز 4 هزار و 200 تومان وارد شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شوریا اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی که دربازار وجود دارد این است که واردکننده کنجاله و محصولات کشاورزی ارز مورد نیاز خود را دریافت و ثبت سفارش خود را با ارز 4 هزار و 200تومانی انجام داده‌اند اما همچنان شاهد افزایش قیمت حدود 80 درصدی برخی از اقلام در بازار هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درحال حاضر شاهد افزایش قیمت نهاده‌ها در قیمت تمام شده محصولات هستیم به صورت مثال هزینه تمام شده محصولی مانند مرغ به شدت افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: از وزرا در خصوص این افزایش قیمت‌ها سوالاتی پرسیده شد که متاسفانه تاکنون پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

دولت به هدف کنترل بازار دست پیدا نکرده است

وی با بیان اینکه دولت در شرایطی قرار گرفته است که از طرفی ارز مورد نیاز واردات را از محل بودجه عمومی کشور تامین می‌کند و به عنوان یارانه به وارداکنندگان پرداخت می‌کند و از سوی دیگر به هدف کنترل قیمت‌ها دست پیدا نکرده است، تصریح کرد: دولت هم جریمه را پرداخت کرده و هم افزایش قیمت را باید تحمل کند و آسیب این افزایش قیمت به مصرف کننده وارد می‌شود.

ارز دولتی به واردکنندگان واقعی پرداخت نشده است

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه نظارتی به پرداخت ارز دولتی به واردکنندگان و مسیری که ارز پرداختی باید در آن مصرف شود وجود نداشته است، همچنین ارز به واردکننده واقعی که قابل رصد باشد پرداخت نشده، اضافه کرد: محصول و نهاده‌ای که با ارز دولتی وارد کشور شده باید با همین قیمت در اختیار تولیدکننده و کشاورز قرار بگیرد که این اتفاق نیز صورت نگرفت و زنجیره‌ای که باید شفاف عمل می‌کرد شفاف نبود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: دلیلی ندارد گوشت وارداتی که با ارز 4 هزار و 200تومان وارد کشور شده به یکباره افزایش قیمت 100درصدی را داشته باشد.

ارسال نظرات