مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار این کمیته در سال جاری، عنوان کرد: بخش مسکن یکی از این برنامه‌های اولویت دار بوده و قرار است که کمیته امداد، سپاه و بنیاد برکت در یک تفاهم نامه مشترک ۱۰ هزار واحد روستایی برای مددجویان ۱۵ استان کشور بسازند که سهم کردستان از این مقدار یک هزار واحد است.
کد خبر: ۹۰۴۵۱۸۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رسول شیخی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه را صدای رسای قشر مستضعف و چشم بینای جامعه دانست و افزود:اگر دردی از مردم و مشکلی از جامعه رفع می‌شود شاهکار توانایی یک مدیر نیست بلکه این رسانه‌ها هستند که آن مشکل را به مدیر منعکس کرده و او را مجاب به اقدام متقابل می‌کنند.

وی بیان داشت:کمیته امداد در مجموع در بیش از ۳۰ سرفصل کاری در بخش‌های مختلفی عملکرد داشته که بیشترین آن‌ها در بخش‌های درمان و معیشت بوده است.

شیخی‌زاده با اشاره به سفر‌های رئیس کمیته امدا کل کشور به استان کردستان در سال گذشته و چند روز پیش، ادامه داد: در سفر سال گذشته آقای فتاح به استان دو میلیارد تومان و در سفر چند روز پیش وی نیز سه میلیارد تومان عاید استان کردستان شد.

وی با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار کمیته امداد کردستان در سال جاری، عنوان کرد: بخش مسکن یکی از این برنامه‌های اولویت دار بوده و قرار است که کمیته امداد، سپاه و بنیاد برکت در یک تفاهم نامه مشترک ۱۰ هزار واحد روستایی برای مددجویان ۱۵ استان کشور بسازند که سهم کردستان از این مقدار یک هزار واحد است.

شیخی‌زاده گفت: در ۵ شهرستان استان کردستان کار‌های اولیه ساخت این منازل انجام شده و در ۵ شهرستان باقیمانده نیز طی هفته آینده کار‌های برنامه‌ریزی به پایان خواهد رسید و پروژه‌ها برای اجرا به واحد سازندگی سپاه کردستان سپرده می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرستان افزود: مددجویان بدون مسکن و یا کسانی که مسکن مناسب ندارد در اولویت این طرح هستند. وی همچنین گفت: برای احداث هر واحد ۳۵ میلیون تومان برآورد شده که ۴ میلیون آن سهم مددجو، ۵ میلیون سهم سپاه، سه میلیون سهم بنیاد برکت و مابقی نیز بر عهده کمیته امداد است.

وی ادامه داد: علاوه بر این طرح، در بخش اعتبارات عادی نیز قرار است کمیته امداد کردستان ۷۷ واحد مسکن شهری و ۴۷ واحد روستایی را برای مددجویان بسازد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ادامه داد: این واحد‌ها در بین تمامی شهرستان‌های استان توزیع شده که از هفته گذشته در پنج شهرستان سقز، دیواندره، سنندج، بیجار و قروه، زمین مسکن‌ها تعیین و جواز ساخت صادر هم شده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج شهرستان دیگر استان هم مقدمات ساخت مسکن روستایی انجام شده است، گفت: امیدواریم که با همت خیران، مردم و دهیاران روستا‌ها بتوانیم سهم استان کردستان را محقق کنیم.

شیخی زاده با بیان اینکه این مسکن‌ها برای افراد فاقد مسکن یا دارای مسکن‌های نامناسب در روستا‌ها ساخته می‌شود، اعلام کرد: زیربنای هر واحد ۵۰ مترمربع بوده و برای آن ۳۵ میلیون تومان اختصاص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: از این مبلغ، چهار میلیون تومان سهم خود مددجو، سه میلیون تومان بنیاد برکت و پنج میلیون تومان سهم سپاه است و مابقی هزینه را کمیته امداد تقبل خواهد کرد.


شیخی زاده به بخش مشارکت‌های مردمی هم اشاره و اعلام کرد: در بخش صدقات، اکرام ایتام و زکات، مردم کمک‌های خود را به این نهاد اهدا می‌کنند که سال گذشته برای اکرام ایتام بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی همچنین به دو برنامه پیش روی این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد: اهدای گوشت قربانی در جشن عید قربان در اواخر مرداد ماه و کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها ویژه بازگشای مدارس در شهریورماه دو برنامه آتی این نهاد هستند که همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شوند و نیازمند کمک مردم و خیران هستیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات