امام جمعه موقت رودان عنوان کرد؛

دستگاه قضایی با اخلاگران اقتصادی کشور برخوردی قاطع انجام دهد/دولت باید شرایط فعالیت اقتصادی کوچک را برای مردم فراهم کند

امام جمعه موقت رودان گفت: خواسته مردم از دستگاه قضایی و دولت این است که با اخلال گران اقتصاد کشور و محتکرین برخورد قاطع به موقع و به جا انجام شود.
کد خبر: ۹۰۴۵۰۷۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳

حجت الاسلام عباس شمس امام جمعه موقت رودان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و فاطمه الزهرا(س) و روز ازدواج، اظهار کرد: از نشانه های قدرت و ربوبیت خداوند متعال است که از جنس خودمان همسری برای آرامش خلق کرده است که در کنار آن تشکیل خانواده و تکامل جامعه اسلامی خواهد بود.

 

امام جمعه موقت رودان با بیان اینکه توصیه قرآن کریم فراهم کردن ازدواج آسان جوانان به دور از تجملات دنیایی است، افزود: اگر ایرادهای بی مورد و ناشایست بعضی از خانواده در ازدواج فرزندان از جامعه اسلامی رخت ببندد یقینا مشکلات امر ازدواج جوانان تسهیل می شود و ازدواجی پایدار و استوار خواهد بود اما متاسفانه در گاهی موارد خانواده ها به خاطر عرق فامیلی و یا منافع دنیوی، زوجین را بر همدیگر تحمیل می کنند که بعد از ازدواج دچار اختلاف و سست شدن بنیان خانواده و در نهایت منجر به طلاق می شود.

 

حجت الاسلام شمس در بخش دیگری از سخنانش به اشاره به فرازونشیب فراوان بازار سکه و ارز ادامه داد: متاسفانه کسانی ارز دولتی برای تامین مایحتاج اولیه مردم دریافت کردند اما در جای خود استفاده نکردند و با احتکار کالاهای اساسی، بازار را قبضه و مردم را تحت فشار قرار دادند.

 

وی تصریح کرد: همانطور که در دهه شصت مقتدرانه با خائنین به این نظام برخورد شد الان هم خواسته مردم از دستگاه قضایی و دولت این است که با اخلال گران اقتصاد کشور و محتکرین برخورد قاطع به موقع و به جا انجام شود اگرچه رسیدگی به جرم کار زمان بری است اما محاکمه این افراد در کمترین زمان باید صورت بگیرد.

 

خطیب نمازجمعه موقت رودان با اشاره به حمایت از صنایع کوچک و تولیدات داخلی، گفت: صنایع کوچک و تولیدات داخلی حلقه مفقوده ای در کشور است که اگر به آن توجه می شد خیلی از مشکلات اقتصادی حال حاضر مردم رفع شده بود و یکی از مطالبات چندین ساله مقام معظم رهبری بود که به مسئولان گوشزد می کردند.

 

وی دو رکن مردم و دولت را لازمه حمایت از صنایع کوچک و مشاغل خانگی دانست و افزود: دولت باید شرایط و زمینه کار و فعالیت اقتصادی کوچک را برای مردم فراهم کند و مردم هم با همت و تلاش مشاغل خانگی و کارهای اقتصادی کوچک را رونق بدهند تا بیکاری از جامعه ما رخت ببندد.

 

امام جمعه موقت رودان ادامه داد: صنایع کوچک ورشکسته شهرک صنعتی رودان باید فعال شود چراکه به طور مستقیم و غیرمستقیم با درآمد مردم در ارتباط است.

 

وی با اشاره به روز مقاومت در مناسبت های هفته پیش رو خاطرنشان کرد: روز مقامت ما را یاد جنگ ۲۲ و ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین می اندازد که اسراییل خودش را یکه تاز و غول شکست ناپذیر در خاورمیانه عنوان می کرد اما حزب الله لبنان و جبهه مقاومت توانست خاک مزلت بر سر اسراییل بریزد و شکست ناپذیری آنها را ضایع کند و امروز هم مردم مظلوم یمن که حتی لباس نظامی هم ندارند با ایمانی راسخ رژیم متجاوز آل سعود را زمین گیر کنند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظرات