آندیا ایرانی که تنها ۶ سال دارد، در یک رقابت تنگاتنگ با نوآموزان سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی موفق شد جواز حضور در مسابقات جهانی مالزی را کسب کند.
کد خبر: ۹۰۴۵۰۲۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ با حضور مسئولین شهرستان مراسم بدرقه نوآموز نخبه درگزی به مسابقات جهانی I-Maths انجام شد.

آندیا ایرانی که تنها ۶ سال دارد، توانست پس از گذراندن آزمون‌های مسابقات شهرستانی I-Maths به جمع شرکت کنندگان مرحله استانی راه پیدا کند؛ وی در یک رقابت سخت و تنگاتنگ با نوآموزان سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی موفق شد برای اولین بار در تاریخ شهرستان درگز جواز حضور در مسابقات جهانی مالزی را کسب کند.

به همین مناسبت گفتگویی با مدیر موسسه I-Maths شهرستان ترتیب داده شد که به شرح زیر است:

ندا غلامی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز شادی از درخشش نام شهرستان درگز در این مسابقات اظهار کرد: مدت یک سال است که دوره‌های آموزشی I-Maths در شهرستان درگز با هدف ترغیب و تشویق دانش آموزان به علم ریاضی آغاز شده است.

وی تشریح کرد: یکی از ضعف‌های دانش آموزان ابتدایی و به تبع آن پایه‌های بالاتر، ترس و استرس نسبت به درس ریاضی است که اگر در ابتدای امر این مشکل ریشه کن نشود عواقب آن تا پایان دوره تحصیلات و حتی در طول زندگی گریبانگیر فرد خواهد بود.

مدیر موسسه I-Maths درگز گفت: در صورتی که آموزش علوم پایه برای کودکان و نوآموزان به صورت عملی و با استفاده از ابزار‌هایی همچون شعر، بازی و داستان بوده و از حالت تمرین و تکرار کلاسی خارج شود؛ قطعا تاثیر به سزایی در یادگیری و تثبیت مفاهیم در ذهن آن‌ها خواهد داشت.

غلامی عنوان کرد: آنچه که اهمیت دارد آموزش خلاقیت، فکر کردن، جرات ورزی و حوصله داشتن است؛ در جامعه امروز اگر فردی این فاکتور‌ها را داشته باشد قطعا فرد موفقی خواهد بود.

وی افزود: این سبک آموزشی برای اولین سال است که در سطح شهرستان درگز به اجرا در آمده که خوشبختانه دانش آموزان ما در همین ابتدا موفق به کسب چندین مقام برتر استانی و کشوری شده اند.

غلامی ابراز کرد: راهیابی این کودک ۶ ساله درگزی به مسابقات جهانی مالزی، شاهدی خواهد بود بر این مدعا که اگر آموزش‌ها به صورت صحیح انجام شود نه تنها دانش آموزان از فراگیری علوم ریاضی ترس نخواهند داشت بلکه با شوق و رغبت مباحث مطرح شده در کلاس را دنبال کرده و در صورت شرکت در مسابقات، به مقام‌های بالایی دست خواهند یافت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام آرزو و دغدغه ما این است که ریاضیات در سطح شهرستان درگز که به حق از بسیاری امکانات و خدمات محروم مانده فراگیر شود و مشکل ترس از آن برای همیشه از وجود دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها رخت بربندد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها