یکی از فعالان برگزاری نمایشگاه های مشاغل زنان، ترویج مشاغل خانگی را با برگزاری نمایشگاه های این نوع کسب و کار حمایت از کالای داخلی عنوان و بیان کرد: تا زمانی که نتوانیم از تولیدات و هنر بانوان فعال در مشاغل خانگی حمایت کنیم همچنان شاهد گسترش اجناس خارجی و چینی در بازار و معضل بیکاری جوانان و فعالان خود خواهیم بود.
کد خبر: ۹۰۴۵۰۰۸
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

طوفان چاپاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، افزود: برگزاری نمایشگاه ها در معرفی هنر بانوان و توانمندی آن ها و همچنین شناسایی استعدادها و فعالان این عرصه مهم است ولی متاسفانه تاکنون آن گونه که باید در این خصوص با وجود ادعاهایی که می شود حمایت هایی دیده نمی شود.
وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که فعال در این زمینه هستند جز معدودی از آن ها، از طبقه ضعیف جامعه هستند، اظهارداشت: برگزاری نمایشگاه ها تنها کاری است که می توان زمینه درآمد این افراد را حتی به صورت مقطعی هم که شده فراهم کرد.
چاپاری توجه و حمایت مسئولان امر در این خصوص را خواستار شد و اظهارداشت: نمایشگاه های دائمی قطعا می تواند در توانمندسازی و خودکفایی افراد فعال در این عرصه برای رسیدن به درآمد پایدار هرچند اندک موثر باشد.
وی فضاهای عمومی همچون تالارهای عروسی و مهمانی، مترو، پارک ها، برخی از پاساژها را  فضایی مناسب برای ایجاد نمایشگاه دانست و خواستار توجه و حمایت مسئولان در این خصوص شد.

این فعال عرصه مشاغل زنان با اشاره به نمایشگاه های مختلف خود در پاساژ اطلس چهارراه منصور، پارک بانوان و ... خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه ها هم به رونق حضور مردم در این فضاها و شناسایی این اماکن کمک می کند و هم اینکه برای عرضه تولیدات مشاغل زنان قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی با انتقاد از بی مهری برخی از مسئولان، اضافه کرد: برای برگزاری این نمایشگاه ها برخی از ادارات به جای تسهیل روند کار، سنگ اندازی هم می کنند در حالی که با تعامل و همدلی می توان بیش از پیش در این عرصه فعالیت کرد.

ارسال نظرات