نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد

توسعه و تحکیم مناسبات اقتصادی و فرهنگی با همسایگان شمالی کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار سفیر کشورمان در گرجستان، گفت: توسعه و تحکیم مناسبات اقتصادی و فرهنگی با همسایگان شمالی کشور اولویت دستگاه دیپلماسی خارجی باشد.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۵۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار سفیر کشورمان در گرجستان با تاکید بر تک صدایی بودن دیپلماسی سیاست خارجی کشور گفت: سطح بالای اعتماد کشور گرجستان به ایران و علاقمندی متقابل زمینه مناسبی برای گسترش مناسبات دو جانبه فراهم کرده است.

وی افزود: اشتراکات فرهنگی و همکاری های بازرگانان ایرانی با کشور گرجستان فرصتی خوبی را برای سرمایه گذاری و صادرات کالاهای با کیفیت ایرانی را به منطقه قفقاز ممکن ساخته است .

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه باید مناسبات اقتصادی و فرهنگی همسایگان شمالی کشور توسعه و تحکیم بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: وحدت رویه در مواضع اتخاذ شده از سوی مسئولان در روابط خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید همگان به آن توجه ویژه داشته باشند.

در این دیدار سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با بیان اینکه گرجستان گیت ورودی روسیه و پل ارتباطی بسیار مناسبی با کشورهای اروپایی است، گفت: برای اینکه در بحث تجارت آزاد تجار و بازرگانان ایرانی بدون تعرفه های گمرکی به بازار جهانی با وسعت بیشتری دسترسی داشته باشند می توانیم از ظرفیت کشور گرجستان استفاده کنیم.

شهیدی افزود: ایجاد صنایع مشترک و یا صنایعی که مرحله بسته بندی و تکمیلی آن که در خاک گرجستان انجام گیرد زمینه حضور کالاهای ایرانی را در بازارهای کشورهای cis و صادرات از آنجا به دیگر کشورها ممکن می سازد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با اشاره به علاقمندی مسئولان بلند پایه گرجستان به ایران و حضور چشم گیر تجار ایرانی در این کشور گفت : برای تجمیع سرمایه های خرد و همچین برای ایجاد هماهنگی های بیشتر بین بازرگان ایرانی و گرجستانی راه اندازی مرکز سرمایه گذاری در تبریز و تفلیس امری ضروری است.

سید جواد قوام شهیدی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ۶ میلیون نفر از ایرانیان در خارج از مرزها و کشورهای مختلف زندگی میکنند، گفت : ایرانیان خارج کشور سرمایه های عظیمی هستند که میتوانند در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و توسعه و تحکیم روابط بین المللی نقش آفرین باشند

ارسال نظرات
آخرین اخبار