مشاور شهردار کهریزک:

دفتر مفاخر و مشاهیر شهرستان ری یک دانشگاه و پتانسیل فرهنگی برای جذب توریست است

خبرگزاری بسیج: مشاور شهردار کهریزک گفت: دفتر مفاخر و مشاهیر شهرستان ری مانند یک دانشگاه است و به عنوان یک منبع و مرجع بزرگ و مستند می تواند مورد استفاده پژوهشگران و محققان قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۳۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

مهندس عفتی، در بازدید از دفتر مفاخر و مشاهیر شهرستان ری با بیان این مطلب افزود: دفتر مفاخر و مشاهیر شهرستان ری می تواند مانند یک دانشگاه باشد و با جمع آوری اطلاعات و آثار منحصر به فرد در مورد تاریخ شهرستان ری به عنوان یک منبع و مرجع بزرگ و مستند مورد استفاده پژوهشگران و محققان قرار بگیرد. ما باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم و دانش آموزان مدارس به صورت گروهی از این مرکز بازدید کنند.

وی با اشاره به شعری که در سالن دفتر مفاخر و مشاهیر شهرستان ری نصب شده بود:« مبادا که شوی جدا ز حسین به هوای گندم ری» گفت: اراضی ری بسیار حاصلخیز است و از گذشته های دور مورد طمع خیلی از سلاطین و افراد معروف در طول تاریخ بوده است؛ گندم ری سابقه ای دیرینه دارد؛ قنات بود که گندم هم بود و رونق کشاورزی در این شهر تاریخی به واسطه وجود قنات ها و وفور آب بود اما امروز با دفن زباله شهر تهران در این منطقه، آلودگی خاک و هوا و سایر آسیب ها این شهرستان با وجود سابقه دیرینه تاریخی جایگاه خود را از دست داده است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ ما گذشته ماست و باید از آن حفاظت کنیم، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید کشاورزی این منطقه را به عنوان برند معرفی کند. همچنین شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها کمک کنند تا مرکز ری شناسی و مفاخر و مشاهیر شهرستان ری در شان این منطقه تاریخی ساخته شود. این مرکز باید گسترده و وسیع باشد تا تمامی آثار و تاریخ هشت هزار ساله شهرستان در آن گردآوری شود. باید تالار بزرگ گفتگو در این مرکز ساخته شود تا هنرمندان و مسئولان در این سالن حضور پیدا کنند و جوانان با آنها به گفتگو و تبادل نظر بپردازند.  

مهندس عفتی گفت: ما در شهرداری کهریزک آمادگی داریم از این مرکز حمایت کنیم چرا که این کار یک پتانسیل فرهنگی غنی و دارای نکات مثبتی است که می تواند در جذب توریست و در آمد ارزی به اقتصاد کشور کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کهریزک یعنی شهر قنات، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز دیگر حتی یک قنات هم در این شهر وجود ندارد و آلودگی های متعدد زیست محیطی کشاورزی این منطقه را به ورطه نابودی کشانده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار