قوامی:

نگرانی ها برای بسته جدید ارزی وجود دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید نگرانی هایی در زمینه بسته جدید ارز وجود دارد که باید برطرف شود.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۱۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بسته ارزی بانک مرکزی، اظهار داشت: مهمترین نکته ای که باید در بسته ارزی جدید بانک مرکزی مورد توجه قرار گیرد تامین تمام تقاضاهای ارزی در بازار ثانویه است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: باید به نحوی بازار را مدیریت کرد که 11 تا 12 میلیارد دلار برای تقاضای چند قلم کالای اساسی در نظر گرفته شود تا این بخش مدیریت شود. 

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه باید تقاضاهای واقعی کشور به ارز احصاء شود، توضیح داد: به طور مثال در بخش فولاد استخراج سنگ آهن ارز بری خاصی ندارد؛ اما برای تولید فولاد از مواد خام موجود در کشور به الکترود نیاز داریم که در کشور وجود ندارد.

نیاز 10 درصدی فرآیندهای معدنی در صنعت فولاد  به دلار 

وی بیان داشت: بنابراین برای واردات الکترود در صنعت فولاد و فرآیند معدنی آن نیاز 10 درصدی وجود دارد به همین دلیل تاکید داریم باید این نیاز 10 درصدی به دقت احصا و در بازار ثانویه برای آن ارز  تخصیص داده شود  تا متناسب با آن ثبت سفارش صورت گیرد.

قوامی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نگرانی هایی که در زمینه سیاست های ارزی وجود دارد، اظهار داشت: نگران هستیم اتفاقی که چهار ماه گذشته رخ  داده است مجدد در بازار تکرار شود به طور مثال فردی برای سفر تفریحی 30 هزار دلار یا یورو از بازار ثانویه تهیه کند و بازار نتواند به تقاضاهای اصلی پاسخ دهد، به همین دلیل تاکید داریم ارز مسافرتی در صرافی ها عرضه شود.

تخصیص ارز به افراد صالح 

عضو هیات رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید در تخصیص ارز دقت شود، گفت: در بازار ثانویه ممکن است برخی ارز برای واردات کالا در یافت کنند اما ارز را در صرافی های داخلی یا خارجی تبدیل کنند و از واردات منصرف شوند این نگرانی جدی وجود دارد به همین دلیل بایدفرد صالح و قابل اعتماد در این بخش به کار گرفته شود.

ارسال نظرات