خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام نور اسدآباد با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب تنها با تصویب دستورالعمل و صدور بخشنامه امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: خانواده‌ها به عنوان اولین نهاد اجتماعی نقش بسیار مهمی در شکل گیری حجاب دختران دارند.
کد خبر: ۹۰۴۴۸۶۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

ترویج فرهنگ حجاب با تصویب دستورالعمل و صدور بخشنامه امکان‌پذیر نیستفرزاد راهپیما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب تنها با تصویب دستورالعمل و صدور بخشنامه امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: خانواده‌ها به عنوان اولین نهاد اجتماعی نقش بسیار مهمی در شکل گیری حجاب دختران دارند.

وی اضافه کرد: اگر از کودکی بتوان به کودکان نحوه صحیح پوشش را آموزش داد در زمان بزرگسالی و دانشجویی نیاز کمتری به ارائه فرهنگسازی حجاب وجود خواهد داشت.

عضو شورای فرهنگ عمومی اسدآباد ادامه داد: برخوردهای آمرانه و شدید با دانشجویان بدحجاب در کوتاه مدت جواب خواهد داد و اگر بخواهیم برای طولانی مدت فرهنگ حجاب را بیمه کنیم، لازم است فرهنگسازی دقیق در سطح جامعه صورت پذیرد.

وی با اشاره به تاثیر بالای تشکل‌های دانشجویی در فرهنگسازی دانشگاه‌ها بیان کرد: سیاست دانشگاه پیام نور در سطح کشور، جذب دانشجویان بومی و در وهله بعد جذب دانشجو از شهرهای اطراف مراکز است .

راهپیما در ادامه به نقش مهم مراکز مشاوره‌ای دایر در مدارس اشاره کرد و گفت: کارهای فرهنگی بیش از آنکه با شعار حل شوند با عمل حل خواهند شد.

این مدرس دانشگاه همچنین به وجود دو متخصص روانشناسی در سطح مرکز پیام نور اسدآباد اشاره کرد و گفت: این دو روانشناس به صورت روزانه به دانشجویان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به نقش مهم رصد و پالایش فرهنگی در امر حجاب افزود: شناسایی آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند راه حل‌های بهتری برای درمان پیدا کنیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات