خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر:

جامعه امروز ما تشنه اخلاق است/ احداث یک مدرسه‌ توسط بنیاد برکت در اسلامشهر آق‌گل ملایر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با بیان اینکه جامعه امروز ما تشنه اخلاق است، گفت: اخلاق مداری در دین ما نیز هست و باید در اجتماع ما نیز باشد.
کد خبر: ۹۰۴۴۸۴۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

جامعه امروز ما تشنه اخلاق است/ احداث یک مدرسه‌ توسط بنیاد برکت در اسلامشهر آق‌گل ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، هادی سلگی در نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار با تبریک 17 مرداد ماه روز خبرنگار با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید با توجه به در دسترس بودن اطلاعات و اخبار از هر نوعی آموزش‌های لازم را ببینند تا دچار آسیب نشوند، اظهار داشت: آموزش و پرورش با تغییر دوره‌های آموزشی کتبی را اضافه کرده و هدف این بود که دانش آموزان اطلاع کامل تری نسبت به فناوری روز داشته باشند و بتوانند در مواجهه با دریایی از اطلاعات چگونه برخورد کنند.

وی با بیان اینکه دسترسی به اطلاعاتعلاوه بر محاسن، معایبی نیز دارد، افزود: امروزه منابع اطلاعاتی بسیار زیادی از قبیل رسانه‌ها، تلویزیون و شبکه‌های اینترنتی وجود دارد و یکی از منابع اطلاعات معلمان هستند که دانش‌آموز و نوجوانان باید نسبت به این منابع آگاهی داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با بیان اینکه تنها آموزش و پرورش نمی‌تواند آگاهی‌دهنده باشد، گفت: دیگر نهادها و سازمان‌ها نیز باید کمک کنند تا از این بحران رد شویم؛ دروسی که آمده است می تواند کمک کند اما خانواده‌ها نیز می‌توانند کمک کنند.

وی با اشاره به بحث هدایت تحصیلی گفت: هدایت تحصیلی مربوط به یک ترم نیست نمرات سه سال دانش‌آموز در آن لحاظ می‌شود در کنار آن دو آزمون نیز در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود.

سلگی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مشاور، معلم و خانواده دانش‌آموزان نیز مشارکت دارند، افزود: جمع نمرات این مجموعه 100 می‌شود و این جمع‌بندی رشته دانش آموز را مشخص می کند، بالاترین نمره در سطح شهرستان 97.5 بوده است که در مرحله بعدی دانش آموز را در سطح شهرستان می‌سنجند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 450 صندلی برای رشته تجربی در شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: عیب و ایرادات هدایت تحصیلی در کشور در حال برطرف شدن است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر ابراز داشت: در کشور استقبال برای رشته ریاضی فیزیک زیاد نبوده و 600 نفر از 2 هزار و 700 نفر دانش آموز ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند و پیش بینی این است که تا 29 مرداد ماه ثبت نام‌ها پایان پذیرد و سعی این است که عدالت در چارچوبی که است، رعایت شود.

وی با بیان اینکه چارت سازمانی مدارس امسال تغییراتی دارد اما معاونتی به عنوان معاونت پرورشی حذف نشده است، گفت: مدیر مدرسه حق انتخاب دارد و تعداد معاونانش طبق چارت سازمانی آن است.

سلگی با تأکید بر بازنگری در چارت سازمانی عنوان کرد: چارت سازمانی جدید به عنوان پیشنهادی و در حال تحقیق است.

وی با اشاره به طرح کرامت که در شهرستان ملایر در حال اجرا است، بیان کرد: در بحث طرح کرامت از یکی از دانشگاه‌ها خواستیم که به عنوان پایان نامه دانشجویی این طرح را بررسی و ارزیابی کند که کجا بودیم و به کجا رسیده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر افزود: در این طرح آموزش و پرورش ملایر دوره‌های آموزش و پیشگیری از اعتیاد برای همکاران، خانواده‌ها و والدین دانش آموزان و دانش آموزان برگزار کرده که در حال حاضر نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش بازنشسته بکارگیری نمی‌شود، گفت: مدارسی مانند سمپاد می‌توانند از بکارگیری بازنشسته در مدت 8 ساعت استفاده کنند و این اشتغال محسوب نمی‌شود.

*قطار تغییر نظام آموزشی به پایه دوازدهم رسید 

سلگی اظهار داشت: قطار تغییر نظام آموزشی به پایه دوازدهم رسید که امسال تکمیل می‌شود و طبق روال آموزش تالیف کتب جدید آغاز می‌شود و به عنوان دوره ضمن خدمت برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برای تقویت دانش‌آموزانی که سال گذشته کلاس اول بوده و در این پایه ضعیف بوده‌اند به تعداد 160 نفر در دوره تابستان کلاس آموزشی تقویتی در حال برگزاری است تا این دانش آموزان بتوانند در اول مهر با قوای بهتری به کلاس دوم بروند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در شهرستان ملایر گفت: فعالیت بنیاد برکت احداث مدارس در مناطق محروم است و تنها پروژه‌ای که در ملایر در حال اجراست ساخت مدرسه‌ای در اسلامشهر آق گل بوده که در اول مهر تحویل خواهد شد.

وی با در خواست از نمایندگان مجلس برای حضور در جلسات گفت: حضور نمایندگان باعث می شود تا بتوانیم از ظرفیت بنیاد برکت در شهر ملایر نیز استفاده کنیم.

سلگی با بیان اینکه مدارس هیئت امنایی می‌توانند از ظرفیت مشارکت خانواده‌ها و اولیا هم در زمینه فکری و مشورتی و هم مالی استفاده کنند، گفت: این مدارس تا 30 درصد می‌توانند تخفیف شهریه بدهند و تجربه نشان می‌دهد مدارسی موفق‌تر هستند که مشارکت خانواده‌ها و اولیا در آنها بیشتر است.

وی با اشاره به وجود 21 مدرسه هیئت امنایی در ملایر عنوان کرد: کار آموزش و پرورش یک کار تخصصی است و امیدوارم که جامعه بپذیرد که کار ما یک کار تخصصی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به اینکه هر سیستمی که بخواهد کارش را رو به جلو پیش ببرد لازمه آن محیط آرام است، افزود: سعی کردیم در این زمینه حرکت کنیم و امیدواریم که به اینکه «معلمی شغل انبیاست» برسیم و حرف معلم در مورد تحصیل فرزندان ما حجت باشد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز ما تشنه اخلاق است، افزود: اخلاق مداری در دین ما نیز هست و باید در اجتماع ما نیز باشد و فرزندان ما بدانند حق خود را در جایی که حقشان هست، بگیرند و جایی که نیست قانون را بپذیرند؛ دانش آموزان باید هم صلح جو و هم ظلم ستیز باشند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران شهرستان ملایر تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات