در جشن روز خبرنگار شاهرود همه مسؤولین بر رسالت خبرنگاران در جهاد فرهنگی تاکید کردند و معاون استاندار نیز چند دقیقه ای از اقبال بلند خبرنگاران در مراسم حاضر شد.
کد خبر: ۹۰۴۴۶۹۰
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همه ساله در گرامیداشت روز خبرنگار برنامه‌ای از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود که امسال نیز این برنامه در یکی از بهترین رستوران‌های شاهرود با مشارکت معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود و اسپانسری شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهرود برگزار شد.
در این مراسم که به نام خبرنگار برگزار شد آنچه مجهول بود خبرنگار بود چرا که مسؤولین همه از رسالت خبرنگار گفتند، اما از وظایف خود در قبال خبر و خبرنگاری چیزی بیان نشد.
در این مراسم که از نماز ظهر و عصر آغاز شد بعد از قرائت قرآن و سرود ملی، شهردار و فرماندار شاهرود بر رسالت خبرنگاران تاکی کردند و در ادامه این مراسم پیام دکتر حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس به مناسبت روز خبرنگار قرائت شد و گروه نوازندگی موسیقی سنتی به اجرای برنامه پرداختند.
خبرنگاران با انعکاس اخبار مثبت انتقال دهنده آرامش به جامعه
سید حبیب الله میر ابوالحسنی رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از همراهی خبرنگاران و اصحاب رسانه در این مدت کوتاه با شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهرود و ارتباطات و مطالبات نزدیک با بیان اینکه آرامش باید در شهر و کشور حاکم باشد افزود: امروز که از لحاظ اقتصادی و سیاسی وارد جنگ اقتصادی در سطح کشور هستیم نیاز است افکار و اطلاعات و خدمات نهاد‌ها به مردم انتقال یابد تا آرامش در جامعه حاکم شود و باعث نگرانی و فشار اقتصادی با اخبارتان در جامعه نباشید.
وی تصریح کرد: باید به سمتی رفت که اخبار مثبت به جامعه منتقل شود و با انعکاس اخبار مثبت امید را به جامعه منتقل و توطئه دشمنان را خنثی کرد و آرامش را به جامعه منتقل نمود.
خبرنگاران چشمان بیدار جامعه
در ادامه دکتر ناجی معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان که برای استقبال از معاون وزیر ورزش و‌جوانان به شاهرود آمده بود از بخت بلند خبرنگاران شاهرودی در جمع آنان حاضر شد و در سخنانی کوتاه با تبریک روز خبرنگار خبرنگاران را از موثرترین و چشمان بیدار جامعه نام برد که اوضاع و احوال را رصد می‌کند؛ و کاستی‌ها و نواقص و توفیقات را رصد و درست به جامعه منتقل می‌کنند و باید این رسالت را به خوبی و درست انجام دهند تا جامعه پویا و فعال باشد.
در این برنامه گروه نمایش دیباگران هنر به اجرای تئاتری با موضوع روز خبرنگار و مشغله‌های آن پرداخت و عباسعلی حسین پور عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان در سخنانی کوتاه بر اختصاص روزی مخصوص خبرنگاران در هفته خبرنگار برای درد و دل خبرنگاران اشاره کرد و از شهردار خواست در پایان به درد و دل کیوسک دار‌های روزنامه فروشی شهر نیز توجه کند.
افتتاح میدان خبرنگار شاهرود
پذیرایی نهار پایان بخش این نشست روز خبرنگار بود و بعد خبرنگاران با حضور در شهرک کوثر میدان خبرنگار را افتتاح کردند.
در افتتاح این مراسم معاون عمرانی شهرداری به ساخت این میدان در مدت ۵۰ روز و با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان به مساحت ۲۰ هزار مترمربع اشاره کرد و در ادامه احمد بشیری پدر شهید حسن بشیری و از توزیع کنندگان و خبرنگاران قدیمی با بریدن رومان قرمز این میدان را افتتاح کرد.
در این برنامه شهردار این میدان را به یاد همه شهدا به خصوص شهدای خبرنگار و شهدای شهرستان شاهرود و امام راحل به نام خبرنگاران هدیه به خبرنگاران شهرستان شاهرود نمود و قول خود را عملی کرد.
از نکات قابل توجه این برنامه این بود که همه چیز تحت الشعاع فعالیت اسپانسر برنامه بود و خبرنگاران فقط به عنوان سیاهی لشکران این مراسم بود و به قول یک ضرب‌المثل تکراری به نام احمد و به کام محمود مراسم تمام شد
و این برنامه هم مانند سال‌های گذشته با یک تقدیر اسمی از خبرنگاران و اصحاب رسانه پایان یافت و مطالبات و درددل‌ها همچنان باقی است...
گزارش: علی عامری
ارسال نظرات
پر بیننده ها