فرمانده سپاه تربت حیدریه بیان کرد: مطالبات مردمی نباید فضایی برای موج سواری دشمن و منافقین برای ایجاد اغتشاش و ناامتی فراهم کند.
کد خبر: ۹۰۴۴۶۷۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ علی نیک یاد در نشست اعضای کانون بسیج رسانه و در جمع خبرنگاران تربت حیدریه، زاوه و مه ولات اظهار کرد: تجزیه و تحلیل و برآورد سیاستمداران آمریکایی مبنی بر براندازی و انحراف نظام اسلامی به سال ۹۶ ختم می‌شد، اما بعد از اتفاقات دیماه و آشوب‌های خیابانی، آمریکایی‌ها در اتاق فکر‌های خود به این نتیجه رسیدند که برای موفقیت طرح‌های خود باید نارضایتی‌ها را به قشر ضعیف جامعه تسری دهند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها هر لحظه از کوچکترین اتفاقات داخلی ایران به دنبال سوء استفاده و بهره برداری بودند و هستند و لذا همگان باید بدانند افرادیکه اقدام به آشوب و ناامنی می‌کنند یا نقش پیاده نظام دشمن را بازی می‌کنند و یا در دام آن‌ها گرفتار شدند.

فرمانده سپاه تربت حیدریه با بیان اینکه، خط مقدم نظام اسلامی همچنان مقتدر و با صلابت در حرکت است، افزود: امروز آمریکایی‌ها عقبه استراتژیک نظام را مورد هجمه قرار داده اند و تمام امیدشان به اتفاقات داخلی کشور است.

نیک یاد اضافه کرد: تلاش دشمن بر این است که نظام اسلامی به چهل سالگی نرسد لذا به گفته خودشان برای تابستان که آبستن برخی بحران‌ها و آسیب‌ها در کشور است برنامه ویژه‌ای با عنوان تابستان داغ تدارک دیدند.

وی بستر این برنامه ریزی را در اجتماعات مردمی و اعتراضات صنفی عنوان کرد و افزود: مردم مطالبات به حقی دارند که باید مسوولان به آن رسیدگی کنند، اما این مطالبات نباید فضایی برای موج سواری دشمن و منافقین برای ایجاد اغتشاش و ناامتی فراهم کند.

بصیرت افزایی و روشنگری، مهمترین رسالت اصحاب رسانه است

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه به تشریح وظایف نخبگان، خواص و بویژه اصحاب رسانه پرداخت و افزود: در چنین شرایطی که دشمن به میدان امده مهمترین و اصلی‌ترین رسالت نخبگان و اصحاب قلم و رسانه بصیرت افزایی و روشنگری در فضای عمومی جامعه است چرا که اینجا دیگر بحث حزب راست و چپ، اصلاح طلب و اصولگرا نیست، بلکه حفظ نظام در اولویت است و در صورت هر اتفاقی دود آن به چشم همگان خواهد رفت.

نیک یاد با بیان اینکه رسانه‌ها تا جایی که امکان دارند به روشنگری در فضای جانعه بپردازند، افزود: حضور پر رنگ اصحاب رسانه در فضای مجازی می‌تواند به این روشنگری‌ها کمک کند، از طرفی بصیرت افزایی باید تداوم داشته باشد تا حامعه اسیر فتنه‌ها و توطئه‌ها نشود.

ورود بسیج برای حل مشکلات

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه دومین اولویت امروز جامعه را شناسایی و رصد مشکلات و تهدیدات عنوان کرد و افزود: اصحاب رسانه مشکلات را شناسایی کنند و در انتقال و رفع آن مشکل یاری رسان باشند، زیرا رسانه بعنوان چهارمین رکن دموکراسی در کشور نقش سازنده و ارزنده‌ای دارد.

وی افزود: بعنوان مثال بسیج تربت خیدریه در فصل تابستان مهمترین مشکل را کم آبی و قطعی برق شناسایی کرده بود و لذا با جلساتی که با روسای ادارات ابفا و برق برگزار کرد و همچنین توجیه فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج در تلاش است تا علاوه بر اغنای مردمی برای صرفه جویی، از انرژی بصورت بهینه استفاده شود.

تضارب افکار و سلایق نباید در فعالیت‌ها خللی وارد کند

فرمانده سپاه تربت حیدریه راه پیشرفت و سربلندی کشور را در وحدت و انسجام ملی دانست و افزود: باید مطالبات بحق مردمی را شناسایی و به مسوولان گوش زد کنیم، اما نباید از بستر آن فضای برای تنش و التهاب در جامعه پدیدار شود.

وی با بیان اینکه تضارب افکار و سلایق نباید به فعالیت‌ها خللی برساند، افزود: به رغم وجود همه تفکرات سیاسی و حزبی در کنار هم می‌توان با وحدت و انسجام برای منافع ملی و شهرستانی دغدغه داشت و کار کرد، لذا همه رسانه‌ها می‌توانند در این نقش سازنده و ارزنده حضور منسجم و وحدت افرین داشته باشند.

در پایان این مراسم و بمناسبت روز خبرنگار از فعالان اصحاب رسانه، اعضای کانون بسیج رسانه و خبرنگاران تربت حیدریه توسط بسیج رسانه خراسان رضوی تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها