خبرهای داغ:
سردار حاج حسین یکتا در زمان جنگ سردار جنگ سخت بود و الان در جبهه فرهنگی و اجتماعی و محرومیت زدایی و کمک رسانی و رسانه‌ای به حق خوب فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۴۴۶۶۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
همه جا صحبت از تبریک و تجلیل خبرنگاران است و هرچند مشکلات آن‌ها حل نمی‌شود و یا آهسته و آن هم شاید یک روزی مرتفع شود. ولی این حرفه که با علاقه و پشت کار آن‌ها تداوم دارد، و شاید هم به خاطر مسئولیتی است که در قبال خیلی از مسائل پیرامون خود دارند آن‌ها را پای این کار کشانده است.
در این روز که فرصتی است تا این جهاد گران و زحمت کشان عرصه رسانه علاوه بر یاد و خاطره شهید صارمی به بیان دغدغه‌ها و مسائل خاص خود بپردازند که افقی بالاتر از بیمه و کارت و طرح ترافیک و ... باشد.
خبرنگاران پس از چند سال فعالیت و رصد و انتقال اخبار، به بسیاری از اخبار و نحوه و چگونگی انتقال و سیاست‌های واحد خبری خود می‌رسند، و تقریباً به بسیاری از امورات دیگر خبری واقف می‌شوند؛ و به اصطلاحی یک خبرنگار حرفه‌ای می‌شوند وبه قولی آن قدر معلومات آن‌ها به یک اقیانوسی تبدیل می‌شود، ولو به عمق یک بند انگشت، که به سردبیری هم می‌رسند. از اخبار پوششی و تحلیلی و به نقل قول‌ها تا مصاحبه‌های مهم و تودیع و معارفه‌های مسئولین و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که همگی با تیتر‌های گاه جنجالی و گاه محافظه کارانه ختم می‌شود.
هزینه‌های کم و حقوق‌های بسیار نا چیز که شاید صحبت کردن در این خصوص نه مجال آن باشد و نه هدف ما، که در برخی محافل خجل از بازگو کردن آن می‌شویم. ولی باز هم خبر می‌نویسیم و فعالیت داریم.
فعالیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی و به خصوص رسانه‌ای امروزه در دنیای پیچیده ارتباطات آنقدر مهم شده است که همگان را به سمت خود کشیده و انتقال و پیگیری اخبار، مسئله حساسی برای عموم مردم دارد. ولی متولیان و خبرنگاران، این امر را نباید فراموش کنند که دغدغه‌ای فراتر از هیاهوی رسانه‌ای داشته باشند و انتقال آموزه‌های فرهنگی و تعالیم انسانی و کمال وی را سرلوحه خود قرار دهند. برخی افراد و موسسات و نهاد‌های فرهنگی خوبی در سطح جامعه داریم که با تربیت جوانانی انقلابی و متخصص در زمینه‌های تربیتی و اجتماعی و نرم افزاری و تولید محتوا، به مسائل خوبی می‌پردازند.
از جمله این افراد که خواستم در این نوشتار از او تجلیل کنم حاج حسین یکتا است که در زمان جنگ سردار جنگ سخت بود و الان در جبهه فرهنگی و اجتماعی و محرومیت زدایی و کمک رسانی و رسانه‌ای به حق خوب فعالیت می‌کند و در شرایط حساس اقتصادی به پای حرف مردم آمد و مشکلات بازاریان و کسبه را دنبال کرد و در کمک به زلزله زدگان سنگ تمام گذاشت، دغدغه و نگاهی که ما خبرنگاران باید همیشه به آن توجه داشته باشیم این است که خود را به گونه‌ای تربیت کنیم و مدیران مجموعه‌هایی باشیم که در هر عرصه و هر فعالیت فرهنگی و اجتماعی ورود کند و به قولی تولید محتوا کند؛ و به فراتر از خبر نویسی فکر کنند و آنقدر ایده و پر نشاط باشند که بتوانند یک گروه بزرگ فرهنگی را مدیریت کنند؛ و در عرصه‌های بین المللی و منطقه‌ای نیز به انتشار انقلاب و دستاورد‌های انقلاب بپردازیم.
سید حسن احمدی/ خبرنگار بسیج
ارسال نظرات