خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی شهرضا گفت: امسال گروه جدید التأسیس شهید ابراهیم هادی با همکاری اداره اوقاف و آستان مقدس امامزاده علی اکبر از تاریخ 5 تا 15 مرداد در این روستا خدمت‌رسانی کردند و گروه شهید کمال بی غم نیز از 20 مرداد ماه در روستای کهرویه آماده خدمت‌رسانی به مردم آن روستا است.
کد خبر: ۹۰۴۴۶۵۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

محمدرضا جانقربان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شهرضا با اشاره به اردوهای جهادی و فعالیت گروه‌های جهادی شهید کمال بی غم و شهید ابراهیم هادی در شهرستان شهرضا، اظهارداشت: عمده فعالیت ما در حوزه‌های فرهنگی است و سابقه فعالیت این گروه‌ها در شهرضا به بیش از 6 سال می‌رسد.

وی افزود: در سال جاری گروه جدید التأسیس شهید ابراهیم هادی با همکاری اداره اوقاف و آستان مقدس امامزاده علی اکبر از تاریخ 5 تا 15 مرداد در این روستا خدمت‌رسانی کردند و گروه شهید کمال بی غم نیز از 20 مرداد ماه سال جاری در روستای کهرویه آماده خدمت‌رسانی به مردم آن روستا است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرضا خاطرنشان کرد: گروه جهادی شهید بی غم پس از سه سال همراهی با اهالی روستای قصرچم بر آن شدند تا تجارب خود را در سال‌های 94 تا 96 در اختیار مردم روستاهای کهرویه و امامزاده علی اکبر قرار دهند.

وی با بیان اینکه هر کدام از این گروه‌های جهادی ده نفره هستند و اردوها ده روزه است، بیان کرد: گروه‌های جهادی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی در این روستاها خدمت‌رسانی کرده‌اند و گروه‌های جهادی به شناسایی آسیب‌های اجتماعی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستا  می‌پردازند تا بسیج سازندگی با شرکت در کارگروه‌های مختلف از آن استفاده کند.

جانقربان با اشاره به اقدامات انجام شده در روستای امامزاده علی اکبر شهرضا، اظهارداشت: دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری کلاس‌های نقاشی و تقویتی، اجرای طب سنتی برای بانوان، مشاوره خانواده و انفرادی، پیاده‌روی خانوادگی، آموزش خیاطی و هنرهای دستی، برگزاری جشن تکلیف برای دختران، دیوارنویسی و پخش فیلم از جمله اقدامات انجام شده در روستای امامزاده علی اکبر است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکل گرایش به مواد مخدر در بخش‌های روستایی، افزود: با بررسی گروه جهادی شهید بی غم در یکی از روستاهای شهرضا در سال 91 متوجه رشد فراگیر گرایش به مواد مخدر در بین جوانان این روستا شدیم و تصمیم به کمک و ارائه راهکاری برای برون رفت از این مشکل گرفته شد.

 مسئول بسیج دانشجویی شهرضا با بیان اینکه با تلاش‌های سه ساله اعضای گروه جهادی شهید بی غم گام‌های بلندی در این راستا با همت مسئولان و خود اهالی برداشته شد و هنوز هم ادامه دارد، گفت: اولین کاری که انجام شد روشن کردن آژیر قرمز توسط دانشجویان برای توجه هر چه بیشتر مسئولان بود.

 وی با تبریک روز خبرنگار خدمت تمامی فعالان عرصه رسانه به ویژه خبرنگاران شهرستان شهرضا، بیان کرد: در همان سال‌ها با توجه حضور خبرنگاری از یکی از خبرگزاری‌های کشور در بین اعضای گروه جهادی این روستا مشکلاتی مردم روستا با آن مواجه بودند به تصویر کشیده شد و حتی بخشی از آنتن زنده صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داد.

جانقربان با اشاره به اینکه گام دومی که می‌بایست برداشته می‌شد تا به هدف نزدیک شویم ریشه‌یابی مشکلات بود، تصریح کرد: در این راستا همکاری مردم و مسئولان با گروه جهادی بسیار عالی بود و با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین ریشه‌های مشکلات کشور به ویژه بخش فرهنگی، معضل بیکاری است با همکاری بسیج سازندگی گام‌های موثری در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برداشته شد و همچنان نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها