خبرهای داغ:
در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم صورت گرفت

تجلیل از رتبه برتر کنکور سراسری/استاندار: من درباره مدیران تصمیم می‌گیرم

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم از بهار رادمهر رتبه سوم کنکور ریاضی امسال با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
کد خبر: ۹۰۴۴۶۳۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
تجلیل از رتبه برتر کنکور سراسری/استاندار: من درباره مدیران تصمیم می‌گیرم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم سه شنبه شب با حضور استاندار قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد.

حمید رضا شیخ الاسلام در ابتدای این جلسه با اشاره به مشکل اشتغال در جامعه اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی جوانان اشتغال است، در حالی که اگر یک مهارت به دانش آموزان در دوره متوسطه ارائه بدهیم، مشکلی در زمینه اشتغال این دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: هنرستان‌های استان قم مشکلات زیادی در زمینه تجهیزات دارند و باید به دنبال جذب اعتبار برای تامین تجهیزات این هنرستان‌ها باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: قرار است که اتباع خارجی شهریه‌ای را برای تحصیل در مدارس ندهند، اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار جایگزین برای حذف شهریه این اتباع را به آموزش و پرورش نداده است، نسبت دانش آموزان اتباع خارجی نسبت به کل دانش آموزان در قم بسیار بالاتر از میانگین کشوری است.



وجود ۷۵ هنرستان در استان قم

شیخ الاسلام، تعداد هنرستان‌های استان قم را ۷۵ هنرستان دانست و تصریح کرد: اعتبارات تخصیص پیدا کرده برای تجهیز هنرستان‌ها کافی نیست و از ظرفیت خیرین برای کمک به تجهیز هنرستان‌های قم استفاده کردیم.

وی ادامه داد: پیش بینی رسیدن تعداد دانش آموزان استان را به ۲۵۰ هزار نفر داریم، خیرین برای افزایش سرانه آموزشی در استان قم از سراسر کشور حضور پیدا کردند، اگر خیرین نبودند مدارس منطقه پردیسان قم سه شیفت شده بود در حالی که خیرین به صورت شبانه روزی در حال احداث مدرسه در منطقه پردیسان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: ۱۱ رتبه زیر ۱۰۰ از دانش آموزان استان در کنکور سال جاری داشتیم و رتبه سوم کنکور ریاضی از استان قم بود. در زمینه کنکور سراسری انقلاب علمی در استان رخ داد و در سال گذشته، رتبه نخست کشور در رشته فنی حرفه‌ای توسط دانش آموزان قمی کسب شد.

شیخ الاسلام با اشاره به ویژگی مدارس ماندگار اظهار کرد: این مدارس باید قدمت بالای ۵۰ سال داشته باشند، دو مدرسه ماندگار در استان قم از گذشته داشتیم و امسال هم به دنبال افزودن دو مدرسه دیگر به مدارس ماندگار استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان قمی رتبه نخست را در کنکور زبان در دو سال متوالی در کشور کسب کردند.



دو شیفت بودن ۵۰ درصد مدارس قم

احمد رضا اجتهادی در ادامه این جلسه با اشاره به فضا‌های آموزشی استان قم اظهار کرد: این استان جایگاه ۲۸ در زمینه سرانه آموزشی را در کشور دارد. نرخ رشد جمعیت در استا قم به شدت بالا است و این استان مهاجرپذیر است و به همین دلیل مدام شاهد افزایش تعداد دانش آموزان در قم هستیم.

معاون اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد مدارس استان قم دو شیفت هستند و سرانه آموزشی در این استان کمتر از سرانه کشوری است. مشکل فضای آموزشی در منطقه پردیسان زیاد است و خیرین برای ایجاد فضای آموزشی در آن مناطق کمک زیادی کردند و بسیاری از مدارس منطقه پردیسان توسط خیرین احداث شد.

سید مهدی صادقی استاندار قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به نقش رسانه اظهار کرد: امیدوارم که رسانه نقش اثرگذار و حساس خود را در زمان کنونی ایفا کند. اکنون در زمان حساسی قرار داریم و دشمن با تمام عوامل پیدا و پنهان خود برای ایجاد تزلزل در اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی در تلاش است.

وی ادامه داد: باید در شرایط کنونی با وحدت کلمه به سمتی حرکت کنیم که در کشور در ابعاد مختلف هم افزایی به وجود بیاوریم، اکنون زمان رقابت سیاسی نیست و ایجاد اعتماد دارای اهمیت زیادی است.



لزوم توجه ویژه به دختران دانش آموز در قم

استاندار قم افزود: با وجود کمبود اعتبارات، مدیران آموزش و پرورش با تمام توان در حال تلاش هستند، اگر قرار است کسی که برای حضور یا رفتن مدیران در قم تصمیم بگیرد، من به عنوان نماینده عالی دولت در استان هستم.

صادقی مدارس را محل پرورش نسل آینده کشور دانست و تصریح کرد: باید براساس وظیفه ملی و شرعی خودمان تلاش کنیم که تمام امکانات موردنیاز برای دانش آموزان در مدارس فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی برای برنامه‌های اوقات فراغت در مدارس استان قم باید توجه بیشتری به دختران دانش آموز شود، این دانش آموزان بیش از هر قشر دیگری به این برنامه‌ها نیاز دارند، نگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در زمینه احداث و تعمیرات مدارس قم باید نگاه ویژه تری باشد.



تجلیل از رتبه سوم کنکور سراسری

در آخرین بخش جلسه با حضور استاندار قم از بهار رادمهر دانش آموز قمی که رتبه سوم کنکور ریاضی امسال را کسب کرد، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

بهار رادمهر در سخنانی در این جلسه با اشاره به عوامل موفقیتش اظهار کرد: موفقیت خودم را نتیجه تلاش فردی نمی‌دانم و این موفقیت نتیجه تلاش خانواده‌ام و مدیران استان قم است.

وی ادامه داد: توجه لازم به مدارس تیزهوشان در کشور نمی‌شود، دانش آموزان این مدارس نباید دغدغه دبیران را نداشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار