مديرعامل شركت گازاستان مركزي از نيروگاه شازند به عنوان عمده ترين مصرف كننده گاز نام برد و افزود : در سال 96 حدود 2 ميليارد و سيصد ميليون مترمكعب گاز تحويل اين نيروگاه شده كه اين آمارو ارائه اين خدمات ، يك ركورد به حساب مي آيد .
کد خبر: ۹۰۴۴۵۹۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ محمد رضا سميعي مديرعامل شركت گاز استان مركزي درجلسه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي درمحل استانداري مركزي از گازرساني به 34 شهراستان خبر داد و افزود : شركت گازاستان مركزي با تلاش و كوشش فراوان كاركنان خود، موفق به گازرساني به 34 شهراستان مركزي شده كه يك پوشش 100 درصدي را به همراه داشته است.
سميعي در ادامه از گازرساني به 977 روستاي استان هم خبر داد و گفت : در ادامه اين تلاشها ، شركت گازاستان موفق به گازرساني به 977 روستاي استان مركزي با 105 هزار خانوار شده كه اين خدمات حدود 98 درصد روستاههاي استان را تحت پوشش خدمات شركت گازاستان قرارداده است ، و استان مركزي درارائه خدمات به روستائيان ، جزء استان هاي پيشرو مي باشد .
وي همچنين از گازرساني به 4654 واحد صنعتي هم سخن گفت و افزود : همه واحدهاي صنعتي استان مركزي كه تعداد آنها حدود 4654واحد ميباشد توسط اين شركت گازرساني شده اند كه 100 درصد شركتهاي موجود در استان مركزي ازنعمت گاز برخوردارهستند.
مديرعامل شركت گازاستان مركزي به سهم گازاستان مركزي از دنيا هم اشاره و گفت : در حال حاضر سهم گاز از سبد انرژي دردنيا 33 درصد مي باشد كه كشور ايران حود 70 درصد آن را داراست و سهم استان مركزي هم ازاين سبد انرژي ، حدود 74 درصد است .
وي به حدود 10 هزار كيلومتر شبكه گازرساني در سطح استان مركزي هم پرداخت و افزود : از حدو د 350 هزار كيلومتر شبكه گاز كه درسطح كشور انجام گرفته ، حدود 10 هزاركيلومتر آن درسطح استان مركزي انجام گرفته است.
سميعي درادامه به خدمات شركت گازاستان درنصب انشعاب هم اشاره و گفت : از حدود 11 ميليون انشعاب نصب شده در سطح كشور ، حدود 280 هزار انشعاب گاز آن درسطح استان مركزي صورت گرفته كه از اين تعداد 160 هزار درشهرها و 120 هزار آن درسطح روستاههاي استان مركزي به مرحله انجام رسيده است.
مديرعامل شركت گازاستان مركزي همچنين از خدمت رساني به 540 هزارمشترك گازطبيعي هم پرداخت و گفت : از مجموع 202 ميليون مشترك گازطبيعي در سطح كشور ، استان مركزي سهم 540 هزارمشترك را به خود اختصاص داده است كه در اين ميان 4654 مشترك آن واحد هاي صنعتي هستند .
وي به عدم پوشش خدمات گازرساني به روستاههاي سه شهرستان استان هم اشاره و افزود : در سال 96 حدود 6 ميليارد 350ميليون متر مكعب گاز را در سطح استان مركزي ارائه و آنرا بفروش رسانديم و دراين ميان تقريبا تمامي شهرهاي استان از نعمت گاز برخوردار هستند و فقط بخش از روستاههاي شهرستان هاي تفرش ، ساوه و زرنديه به علت صعب العبور بودن راهها ، گازرساني به كندي انجام شده كه با تامين اعتبار گازرساني به اين مناطق هم صورت خواهد گرفت .
مديرعامل شركت گازاستان مركزي از نيروگاه شازند به عنوان عمده ترين مصرف كننده گاز نام برد و افزود : در سال 96 حدود 2 ميليارد وسيصد ميليون مترمكعب گاز تحويل اين نيروگاه شده كه اين آمارو ارائه اين خدمات ، يك ركورد به حساب مي آيد .
سميعي به مصوبه شوراي اقتصاد در زمينه واحدهاي صنعتي هم اشاره وافزود : در شوراي اقتصاد مصوب شد كه واحدهاي صنعتي كه درمدت يكسال بيش از 100هزارليتر مصرف سوخت مايع دارند ، وزارت نفت موظف به گازرساني به اين واحدهاي صنعتي تا 240 ميليون تومان يارانه مي باشد كه تعداد 558 واحد صنعتي مشمول اين طرح در سطح استان مركزي ميشوند كه شهرستان ساوه بيشترين تعداد اين واحد ها را داراست.

ارسال نظرات