«فاتح دونمز» اعلام کرد: با توجه به اینکه هیچ قصد و نیتی برای ایجاد مشکل سرما و تاریکی برای شهروندانمان نداریم، به واردات گاز از ایران ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۹۰۴۴۵۲۶
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، «فاتح دونمز» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: تأمین امنیت عرضه و تقاضا برای ما بسیار مهم است. ترکیه روابط تاریخی با ایران دارد. واردات گاز ترکیه از ایران تا سال 2026 ادامه دارد. با توجه به اینکه هیچ قصد و نیتی برای ایجاد مشکل سرما و تاریکی برای شهروندانمان نداریم، به واردات گاز از ایران ادامه خواهیم داد.

دونمز با اشاره به مذاکرات آنکارا و واشنگتن برای حل تنش‌های ایجاد شده در روابط دو کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هیئت از ترکیه به آمریکا سفر کرده‌ تا با مقامات آمریکایی در موضوعات مختلف از جمله تحریم‌های ایران مذاکره کند. به شخصه بسیار امید دارم که نتایج خوبی از این مذاکرات به دست خواهد آمد.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با انتقاد از تهدید ترامپ علیه کشورهایی که تحریم‌های ایران را رعایت نکنند، تصریح کرد: تحریم‌های ایران، به صورت یکجانبه از سوی آمریکا اعمال می‌شود. اتحادیه اروپا مخالف این تحریم‌هاست. ترکیه دارای روابط تجاری قانونی با ایران است و این مسئله از نظر تأمین عرضه و تقاضا بسیار مهم است. از طرف دیگر ترکیه و ایران حق و حقوق همسایگی نسبت به هم دارند و نمی‌توانیم این مسئله را نادیده بگیریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها