خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه طرح محله اسلامی یکی از الگوهایی است که مشارکت مردم را هدف قرار داده است، گفت: نشاط اجتماعی در گرو مشارکت همگانی است.
کد خبر: ۹۰۴۴۴۴۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان اظهار داشت: الگوی مدیریت جهادی با محوریت مشارکت مردمی یک مدل است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که از اوایل انقلاب این الگو بوده است و پیروزی انقلاب با همین مدل شکل گرفت، افزود: متأسفانه امروز در برخی موارد می بینیم که  به جای اینکه این الگو را نهادینه و نظام مند و توسعه دهیم؛ تحت تأثیر نگاه های سیستمی غربی قرار گرفته ایم.

فرمانده سپاه استان سمنان در خصوص اجرای طرح های مختلف با محوریت مساجد گفت: این طرح طرح جدیدی نیست.

حسن زاده ادامه داد: در هر جامعه ای اگر مردم مشارکت نکنند به مرور از نظام و حاکمیت فاصله می گیرند؛ بنابراین باید درصد مشارکت مردم را در برنامه های مختلف از تدوین تا اجرا ارتقا بخشیم؛ چون مردم اثرگذار هستم و بعد از انقلاب تجربه نشان داده است؛ هر جا با مشارکت مردم طرحی اجرا شد؛ آن طرح اثرگذارتر و ماندگارتر بوده است.

وی تصریح کرد: برخی از جاها شعار مشارکت از مردم را داده شده؛ ولی عملا پیاده سازی نشده است و به عبارتی باید گفت در هر کجا که موفق نبودیم مشارکت عینی و عملی شکل نگرفته است.

فرمانده سپاه استان سمنان عنوان کرد: اگر بسترها فراهم و اختیارات مشارکت مردمی مشخص شود؛ نشاط اجتماعی افزایش می یابد.

سردار حسن زاده با بیان اینکه طرح محله اسلامی یکی از الگوهایی است که مشارکت مردم را هدف قرار داده است، گفت: در استان سمنان در محله های فعال مجری طرح محله اسلامی؛ اکثر مدیرانش بومی همان محله هستند به همین دلیل به مشکلات موجود در آن محل آشنا هستند و تا کنون موفق عمل کرده اند.

وی افزود: طرح های مشارکتی در ابتدای راه کُند پیش می رود؛ چون باید جا بیفتد و باورپذیر شود بنابراین برای مثال در طرح هایی مثل محله های اسلامی مردم و مسئولان نباید خسته شوند تا روز به روز سلامت و امنیت و شاخص های ارتقای سلامت در مناطق و محله ها افزایش یابد.

فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به وجود مشارکت همگانی در اجرای طرح محله اسلامی گفت: برای اینکه هر طرح و برنامه ای اجرا شود؛ باید محوریتی وجود داشته باشد که رفتارها و اولویت ها را تنظیم کند؛ در طرح محله اسلامی نیز از آنجا که محوریت در بسیج فراهم تر بوده است به همین دلیل بسیج در این خصوص محور قرار گرفته است؛ بسیج با این ویژگی ها و توانمندی و به جهت حضور در  تمام مساجد و محله ها و پایگاه ها حول یک محور رفتارها را در اجرای این طرح تنظیم می کند.

سردار حسن زاده در پایان در تعریف آسیب اجتماعی گفت: آسیب اجتماعی در هر چیزی که در واقع ارزش های پذیرفته شده یک جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و سطحش را کاهش دهد؛ نامش آسیب اجتماعی است؛ برای مثال در جامعه ما سلامت روح جوانان یک ارزش است؛ بنابراین اعتیاد که جسم و روح جوان را مورد هجمه قرار می دهد و یا بیکاری روح و جسم جوان را خدشه دار می کند؛ یک آسیب اجتماعی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها