خبرهای داغ:
جوان 23 ساله قزوینی:

در هر دوره کار، 70 میلیون تومان سود کسب می کنم

جوان 23 ساله قزوینی که به دنبال پشت میز بودن نیست و کمر همت را برای ساختن زندگی خود بسته است، در هر دوره 70 میلیون تومان سود کسب می کند.
کد خبر: ۹۰۴۴۴۳۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سجاد رحمانی جوان 23 ساله قزوینی که در شهرستان تاکستان استان قزوین زندگی می کند، توانسته با راه اندازی کسب و کاری برای خود به طور میانگین ماهانه 10 تا 12 میلیون تومان درآمد کسب کند.
این جوان کارآفرین گفت: در سن 20 سالگی دانشجو بودم و کاری نداشتم و در باغ پدر خود کار می کردم تا اینکه در پایگاه مقاومت بسیج با وام های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی آشنا شدم و از آنجا که در باغ پدرم استخری کوچک برای آبیاری داشتیم، به فکر پرورش ماهی در این استخر افتادم.
وی در ادامه عنوان کرد: من سرمایه ای برای راه اندازی استخر پرورش ماهی نداشتم اما با دریافت وام از بسیج سازندگی توانستم استخر آبیاری باغ را گسترش داده و به استخر دو منظوره تبدیل کنم.
این جوان خوشفکر بیان کرد: در این استخر به دلیل آنکه هم برای آبیاری است و هم برای پرورش ماهی، تنها یک دوره می توان در سال ماهی پرورش داد.
وی در ادامه گفت: در دوره اول 3000 ماهی تهیه کردم و پرورش دادم، در این دوره به دلیل اینکه بی تجربه بودم نتوانستم نسبت به حالا سودی مناسب کسب کنم و تنها 8 میلیون تومان سود خالص بدست آوردم.
رحمانی بیان کرد: در یک دوره، 10 هزار ماهی زیر یک گرم تهیه کردم که این کار باعث می شود تا سود بیشتری کسب کنم و با فروش این مقدار ماهی مبلغی بالغ بر 130 میلیون تومان درآمد کسب کردم که از این مبلغ حدود 60 میلیون تومان هزینه و 70 میلیون تومان سود خالص است.
وی اذعان داشت: در حال حاضر توانسته ام برای 3 نفر به صورت مستقیم و برای 4 تا 6 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده ام.
این کارآفرین گفت: از آب استخر نه تنها باغ خود بلکه با شهرداری منطقه قراردادی بسته شده تا از این آب، باغ های شهرداری نیز آبیاری شود.
رحمانی ادامه داد: از اداره ای پیشنهاد کار پشت میزی داشتم اما قبول نکردم چرا که رهبر معظم انقلاب تاکید بر طرح های اقتصاد مقاومتی و خود اشتغالی دارد و معتقدم باید به این فرمایش ایشان عمل کنم و همچنین نمیتوانم در اداره ای به طور میانگین ده تا دوازده میلیون تومان دستمزد بگیرم.
وی در پایان یادآور شد: جوانانی مثل من این روزها نباید به دنبال کار اداری باشند و باید خود اشتغالزایی کرده و نیازهای خود را برطرف و به اقتصاد کشور نیز کمک کنند.
10.4/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار