خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اشتغال جوانان بابیان اینکه رشد ۵ میلیونی تسهیلات وام ازدواج در سال 97 نشان از رشد شبکه بانکی است،ابراز داشت:با وجود افزایش مبلغ وام ازدواج سرعت دریافت وام از حد منطقی فراتر نرفت.
کد خبر: ۹۰۴۴۳۰۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  سیدجواد رضوی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اشتغال جوانان ، با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال 96 به ازای هر نفر 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، گفت: از مجموع یک میلیون و 295 هزار نفری که متقاضی دریافت این وام بوده‌اند یک میلیون و 175 هزار نفر موفق به دریافت آن شدند. 

وی افزود: بر این اساس 91.4 درصد متقاضیان وام 10 میلیونی ازدواج را دریافت کرده‌اند. 

رضوی اظهار داشت: پروسه دریافت وام ازدواج 45 روز تا 2 ماه زمان می‌برد و این پروسه شامل تعیین شعبه و سامانه، پذیرش شعبه و تکمیل مدارک است. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اشتغال جوانان با بیان اینکه به صورت مستمر با بانک مرکزی در این زمینه تعامل داشته‌ایم و گزارش‌گیری کرده‌ایم، گفت: در بررسی‌های استان به استان درصد دریافت‌کنندگان وام ازدواج نسبت به کل متقاضیان از متوسط اگر از متوسط پایین‌تر باشد، هشدارهای لازم به مسئولان استانی، استاندارها و بانک‌ها داده می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: عملکرد اعطای وام در سال 96 قابل قبول بوده است.

رضوی با اشاره به اینکه از مجموع بیش از 582 هزار نفر متقاضی تسهیلات قرض‌الحسنه وام ازدواج که تا پایان تیر ماه امسال ثبت‌نام کرده بودند بیش از 321 هزار نفر موفق به دریافت آن شدند، اظهار داشت: بر این اساس 55 درصد متقاضیان از وام ازدواج بهره‌مند شدند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اشتغال جوانان با مقایسه تعداد متقاضیان وام و دریافت‌کنندگان وام در خرداد ماه، خاطرنشان کرد: بر این اساس ما شاهد رشد 58 درصدی دریافت‌ وام بودیم که به لحاظ نسبت دریافت‌کنندگان تسهیلات به کل متقاضیان تا پایان تیر ماه 22 درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه رشد 15 درصدی تسهیلات وام ازدواج در سال 97 نشان از رشد شبکه بانکی در این زمینه است، ابراز داشت: با وجود افزایش مبلغ وام ازدواج سرعت افزایش دریافت وام از حد منطقی فراتر نمی‌رود.

رضوی ادامه داد: در این میان برخی از استان‌ها میزان دریافت وام افزایش چشمگیری بوده و حتی عدد تا 76 درصد ثبت دریافت داشته‌ایم که استان ایلام، سمنان، بوشهر و مرکزی از جمله این استان‌ها هستند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اشتغال جوانان اظهار داشت: از مجموعه استان‌های کشور 20 استان از متوسط میانگین کشوری درصد تسهیلات بیشتری ارائه می‌دهند اما در خراسان رضوی، خوزستان، کرمان و خراسان شمالی نسبت دریافت‌کنندگان تسهیلات از متوسط کشوری کمتر بوده است.

وی پرداخت وام ازدواج برای تسهیل ازدواج میان جوانان را یک تجربه خوب و مثبت عنوان کرد و گفت: پرداخت این وام حاصل فعالیت دستگاه مختلف بوده و سعی کردیم با افزایش میزان وام از 10 میلیون به 15 میلیون اختلالی در اعطای آن صورت نگیرد.

رضوی گفت: تسهیلات وام ازدواج تا حداکثر دو سال پس از ثبت تاریخ عقد از سوی زوجین قابل استفاده است و این حداکثر زمان امکان دریافت وام است.


 

ارسال نظرات