نتیجه مذاکره یک ساعته فرماندار با مدیر کل ارشاد کردستان

جلال قلعه‌شاخانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با حضور در فرمانداری مریوان با محمد شفیعی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۰۴۴۲۸۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این دیدار شفیعی فرماندار مریوان با تاکید بر جایگاه ویژه شهر مریوان و رویداد بین‌اللملی تئاتر خیابانی، عنوان کرد: جشنواره بین‌اللملی تئاتر مریوان با فراز و نشیب دوازده دوره برگزار شده است و با شور و نشاطی که در جامعه ایجاد می‌کند توانسته است جایگاه خود را حفظ کند.


شفیعی تصریح کرد: برگزاری جشنواره بین‌اللملی تئاتر خیابانی مریوان از نظر کمی و کیفی هر سال در حال رشد است و نیاز است در راستای ارتقای جایگاه این جشنواره، متناسب با شأن و مقام مردم شریف مریوان و استان کردستان، برنامه‌ریزی دقیق و منسجم صورت گیرد.


جلال قلعه شاخانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد کردستان با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی، جشنواره‌ای است برای عموم مردم، بیان کرد: بنا بوده است که این جشنواره، شهر مریوان و فرهنگ و آداب و رسوم آن را به مردم سایر نقاط ایران وجهان بهتر بشناساند. متاسفانه این امر به‌طور کامل محقق نشده است و سعی می‌کنیم برای معرفی فرهنگ اصیل مریوان اقدامات مناسبی انجام دهیم.


وی گفت: جشنواره امسال نسبت به دوره‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد. با شناخت بیشتر نسبت به ظرفیت‌های اجتماعی و هنری این جشنواره، در جشنواره امسال خلاقیت‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای لحاظ گردیده است.


مدیرکل اداره ارشاد کردستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جشنواره امسال این است که گروه‌های تئاتر مریوانی را جهت حضور در جشنواره‌ها بین‌اللملی شناسایی کنیم. وی افزود: به همین جهت، مقدمات حضور کمپانی‌های بزرگی که در امر شناسایی گروه‌ها فعالیت می‌کنند، فراهم شده است.


قلعه‌شاخانی با اشاره به بودجه ۶۵۰ میلیون تومانی جشنواره دوازدهم، گفت: با توجه به افزایش کمی و کیفی آثار جشنواره امسال، برآورد ما از بودجه و هزینه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان حدوداً ۹۰۰ میلیون تومان است، که تامین این مبلغ نیازمند همکاری همه مسئولین شهرستانی و استانی و حتی کشوری خواهد بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان با بیان اینکه اداره ارشاد کردستان برای اولین بار است در سال‌های اخیر با همت و توجه ویژه استاندار هیچ بدهی ندارد. وی عنوان کرد: نوع نگاه استاندار محترم کردستان به مسائل حوزه فرهنگ و هنر و اهمیت خاصی که به این بخش داشته‌اند، بسیار عمیق و حائز اهمیت است.


وی در پایان با اشاره به اهمیت جایگاه هنری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: تلاش خواهیم کرد ۵ نفر از هنرمندان مطرح کشور ازجمله بازیگران مشهور و محبوب را به جشنواره دعوت کنیم. همچنین گروه‌های نمایشی از ۹ کشور خارجی جهت شرکت در جشنواره امسال حضور خواهند داشت.


فرماندار مریوان نیز به مدیر کل ارشاد قول داد در صورت حضور ۹ تیم خارجی و ۵ هنرمند محبوب کشور در جشنواره، ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات فرهنگی را به مجریان برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی استان کردستان خواهد داد.

انتهی پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار